קופות חולים
קניון סירקין - רופאים עצמאיים - מרפאה משולבת
גני הדר - רופאים עצמאיים - מרפאה משולבת
קריית מטלון - משפחה
נווה עוז - משפחה
כפר גנים - משפחה
כפר סירקין - משפחה
רופאיים עצמאיים - גת רימון - משפחה
שעריה - מרפאה ראשונית
תל נורדאו - אלרגיה
ד"ר שבדרון אפרים - עיניים - מרפאה עצמאית
מצאו אותנו בפייסבוק:
רוב האנשים לא יודעים שיש התמחויות ספציפיות ברפואת שיניים, לכן הם פונים רק לרופאי שיניים רגילים. אין ספק שהרופאים מספקים מענה מצוין למטופלים שלהם, אך לעיתים אפשר לקבל ערך מוסף בפנייה למומחה בשיקום הפה. כך למשל, התייעצות עם מומחה אפילו לפני טיפולים פשוטים ושגרתיים יכולה לספק כיוון טיפולי יותר נכון המעניק מענה מקסימאלי לצד חיסכון בסבל ובהוצאות. כמובן, אם בוחרים לעבור את הטיפול על ידי המומחה עצמו נהנים ממענה מצוין מאחר שהמומחים מחויבים לרמה הגבוהה ביותר של סטנדרטים מקצועיים. כמו כן, פנייה למומחה לשיקום הפה חשובה לקראת הליכים של שיקום הפה, וזאת כדי לקבל חוות דעת מקדימה. המומחה מתווה את השלבים הנדרשים לטיפול בצורה הנכונה והיעילה ביותר, ולראייה - הרבה רופאי שיניים מתייעצים בעצמם עם המומחה לפני ביצוע הליכים של שיקום הפה. מכאן ברור שקיימת עדיפות לביצוע הליכים אלו עם מי שמומחה בתחום.
המושג "הכל תקין" מטעה. אין קשר בין הבדיקות הנעשות במהלך הריון לבין בדיקת הכרומוזומים. ללא בדיקת מי שפיר לא נדע האם לילד תסמונת כרומוזומלית. האם מקובלת עלינו האפשרות ללדת ילד בלי לדעת שהילד בריא?
אם ברצוננו לוודא שהעובר יולד בריא, בדיקת מי שפיר הכרחית. אלא, שהבדיקה הרגילה לא מאתרת מספיק. כאשר מהלך ההיריון תקין בחצי אחוז (שכיחות של 1:200) מהנשים, תמצא בעיה בבדיקת מי שפיר הכוללת את בדיקת הצ'יפ הגנטי. כאשר קיים ממצא לא תקין בסקירה, ב-6% מהנשים (שכיחות של 1:17) בדיקת מי שפיר הרגילה לא תאתר בעיה בכרומוזומים. בדיקת הצ'יפ הגנטי תצביע על בעיה.
חשיבות בדיקת ציפ גנטי
בקבלת תשובה חריגה עלולה להתקבל תוצאה שמשמעותה אינה ברורה. עם שיפור בטכנולוגיות הרפואיות, הסיכוי שנקבל תשובה כזו כ-0.5%.
נשאלת השאלה: האם בגלל תשובה לא ברורה ב-0.5% מהבדיקות, נכון לוותר על אותם 99.5% מהמקרים בהם יש לנו אפשרות זהות בעיות התפתחותיות הכוללות גם חלק מהעוברים הנמצאים בתחום האוטיסטי?
תשובה:
ללא בדיקה מי שפיר הכוללת צ'יפ גנטי, האבחון בהריון של בעיות התפתחותיות ושכליות של העובר אינו שלם. זה נכון גם לנשים שאצלן "הכל בסדר" בבדיקות המעבדה, החלבון העוברי וסקירת המערכות.
קרה לכם פעם שנכנסתם הביתה בסוף היום, ויחד עם הגוף הפיזי שלכם, נכנס "ענן " של מצב רוח רע תסכול שאריות של כעסים מהשיחה האחרונה בטלפון, אתם פותחים את הדלת , ופתאום שקט בבית , כולם מסתכלים עליכם ושואלים : "מה קרה ? " ואתם מתחילים עם שקרים קטנים , "הכל בסדר ו..".
והתופעה חוזרת על עצמה, ויום אחד הילדים שואלים, "אבא / אמא תגידו עצוב לכם לחזור הביתה ? אתם תמיד כעוסים ולא נחמדים...כשאתם פותחים את הדלת " .וואו.. את זה לא ציפיתם לשמוע, אתם "מחזיקים" מעצמכם אנשים נחמדים .
אם זה המצב ,
צרפתי לכם שני טיפים שישנו וישפרו את ההרגשה שלכם, תוך פחות מדקה.
המוח שלנו כידוע עובד כאוטומט.אם תשאלו את עצמכם "למה רע לי ? " .מיד תקבלו תשובות ותחושת העצב והדיכאון ישתלטו עליכם.
- אבל אם תשאלו עת עצמיכם :
- "מה ישמח אותי היום ?
- מה יגרום לי לחייך היום ?
- למה דברים טובים עומדים לקרות דווקא לי ?
מיד תתמלאו בתחושה טובה. חיוך יעלה לאט לאט על הפנים.
זה אומר , שאפשר לבחור במה למקד את המחשבה, ומיד להשפיע על ההרגשה שלנו.
וככל שנחשוב על ההזדמנות הזו כך נגלה את הכוח שלה.
וזה אומר שבכל פעם שתחזרו הביתה, תכנסו לרחוב שלכם ותשאלו את עצמיכם :
- מה עשה לי טוב היום ?
- מה ישמש אותי עכשיו בבית ?
- מה קידמתי היום ?
וכאשר המיקוד שלכם יהיה בחיפוש התשובה לשאלה : " מה עשה לי טוב היום ? " חיוך מיד יעלה על הפנים, שמרו את החיוך הזה למעמד הכניסה הביתה.
ידוע שרגש מחובר לשפת הגוף שלנו . לכל המנצחים בתחרויות ספורט על במת הניצחון יש אותה תנועה. עמידה עם ידיים מונפות למעלה. וכאשר תעמדו עכשיו, תניפו ידיים ותצעקו "יש" , תרגישו מיד כמנצחים. המוח מחבר את תנועת הגוף לחוויה הרגשית. ואחד משפיע על השני . זה אומר שלפני שאתם נכנסים הביתה, אתם נשענים לאחור על קיר הכניסה, מצמידים את הגב, את הכתפיים והראש לקיר , נישמו עמוק, שחררו אוויר ו"תייצרו" לכם תחושת גאווה. שימו לכם להתמלאות המידית שלכם בתחושה חיובית של גאווה וחיוך, ועם התחושה הזו , היכנסו הביתה
לסיכום
בהשקעה של פחות מדקה,
בדרך הביתה בכניסה לרחוב , חשבו לרגע : מה עשה לי טוב היום ? ...החיוך מיד יגיע
לפני שאתם פותחים את הדלת, היצמדו לקיר הזדקפו ונשמו עמוק את הגאווה שעולה - שביעות הרצון מיד תופיע
עכשיו אפשר להיכנס הביתה : מלאי שמחה, גאווה, אופטימיות, מקרינים אופטימיות ושמחה. החיבוקים והאהבה מכולם יגיעו מיד.
בהצלחה
יאיר היימן
מגשר משפחתי , מסטר NLP
עקב סיבות שונות קשישים נוטים יותר לאבד ממשקלם ואף להגיע למצב של תת תזונה. מדובר במצבים העלולים לפגוע בבריאות הקשיש ולכן חשוב מאוד לשים לב אליהם ולהיוועץ ברופא. מחקרים שנערכו לאורך השנים מצאו כי משקל נמוך ותת תזונה בקרב קשישים קשורים לבעיות קוגניטיביות, נפשיות ובריאותיות. כמו כן, יש יותר סיכון לנפילות, לאי החלמה של שברים, ליותר תחלואה, להחלשת המערכת החיסונית, ומכאן גם ליותר אשפוזים. מצבים אלו פוגעים באיכות החיים ובמצב הרוח של הקשיש, מה שמוביל לעוד ירידה בתיאבון ולירידה בעצמאות ולכן הבריאות ממשיכה להתדרדר. אם כן, חשוב לשים לשב למשקלו של הקשיש ובמידת הצורך להיוועץ עם רופא.
כל האמור באתר הינו הסברים כלליים שאינם מחליפים יעוץ מקצועי ורפואי. אנא גשו להתייעץ עם מומחה בכל עניין ספציפי.
כירורגיה פלסטית
פורום קרנית
גינקולוגיה ניתוחית
סרטן המעי הגס והרקטום
פורום אוקולופלסטיקה
פורום רפואת שיניים
פורום מחלות רשתית