קופות חולים
סניף ראשית חכמה
סניף ראס אל עמוד
סנהדריה מורחבת
נווה יעקב
הרובע היהודי
משגב לדך
מרכז רפואי אלקודס 2000 - עטרות
מרכז רפואי הטורים
מרפאת מלאכי
הר חומה החדשה
מצאו אותנו בפייסבוק:
התקפי טנטרום הם אותם התקפי זעם שמביאים את הילד להשתוללות, בכי. צעקות והתנהגות אגרסיבית. להתמודדות ההורים עם התקפי הזעם, קיימת השפעה משמעותית על המשך התפתחותם הרגשית של הילדים. עיקר ההתמודדות הוא דוקא לא בזמן התקף הטנטרום אלא לפניו ואחריו. התמודדות נכונה תסייע לילד להתמודד עם קונפליקטים ומשברים, ולנהל מחלוקות. בזמן ההתקף עצמו חשוב שלא נגיב בזעם ובאגרסיביות ווודאי שלא באלימות. לא ננהל מיקוח או מו"מ עם הילד. נפגין נוכחות שקטה ובטוחה.
בהדרכה הורית פרטנית להורים לילדים בגל הרך
עוסקים בהתמודדות עם התקפי טנטרום: בזמן ההתקף, לפניו ואחריו.
לטיפים נוספים של פרופ' יורם יובל לחצו כאן >>
הורים יקרים
הילדים שלנו מחקים אותנו . באופן טבעי , אנחנו הדמות המשמעותית הקרובה אליהם ביותר מרגע שנולדו . והחיקוי הוא תהליך טבעי שקורה להם.
מה זה אומר ?
זה אומר שכאשר משהו בהתנהגות שלהם לא מוצא חן בעיננו , זה כנראה השתקפות של ההתנהגות שלנו , שלא שמנו לב אליה. הם המראה שלנו , ויש לנו הזדמנות לעשות שינוי - עם עצמינו.
וזה אומר , שאם אנחנו רוצים לשנות את ההתנהגות שלהם, ושינהגו בצורה מסויימת , עדיף שנשנה את עצמינו - אתגר , לא קל ...אבל פשוט יותר, מחייב אותנו למודעות לעצמינו, ומזמן לנו את ההזדמנות לשינוי .
בהצלחה
יאיר היימן
מגשר משפחה
מטפל בדימיון מודרך.
050-7230744
אסטמה בילדים הינה תופעה שכיחה. במחלה זו יש היצרות הפיכה של דרכי האויר וקושי בנשימה. אסטמה שאינה מטופלת מסכנת את הילד עד כדי סכנת מוות ולכן ישנה חשיבות עליונה לטיפול. האסטמה מתבטאת בתסמיני קוצר נשימה, צפצופים, הרגשת מחנק, שיעול ועוד. ברגע שהוחלט על מתן טיפול לילד מאובחן עם אסטמה יש להקפיד על הטיפול באופן יומיומי וקבוע על מנת לאפשר לילד אורח חיים נורמאלי ככל האפשר.
הנטיה הטבעית, הבלתי מודעת, של בני האדם היא להתנהג עפ"י הצפיות של הסמכות הנמצאת לידם.
למשל ,כשהילד הקטן שלנו מחזיק כוס מים, ואנחנו אומרים, תזהר , תזהר ...ובתוך תוכי כהורה, אני מעריך, חושב, מצפה שעוד רגע הוא הוא יפול ...זה מה שיקרה.
וכשהוא נופל ושופך את כוס המים אני אומר "ידעתי ". גרמתי לו להתנהג בדיוק לפי מה שציפיתי, ועכשיו הוא יוכיח לי שוב ושוב, שהוא לא יודע להזהר.
וגם
שאם אנחנו כהורים אומרים לילד שלנו: אני סומך עליך , אבל בתוך תוכי , אני לא מאמין שהוא יצליח, זה מה שהילד קולט ממני . שאני כהורה לא מאמין ביכולת שלו להצליח, ושוב ושוב הוא יוכיח לי את הצפיה הפנימית שאני מסתיר ממנו.
התבנית האוטומטית הזו שמקבעת בילדים שלנו, התנהגות שלילית , יכולה להתהפך.
זה אומר שאנחנו נדרשים לצאת מאוטומציית הפחדים שלנו, להאמין בילדים שלנו, ולבחור את המציאות שאנחנו רוצים שתהיה, ובה להאמין, אותה לצפות בשקט בתוך תוכי , ובסבלנות . לחכות עד שהיא תקרה.
רק כך נוכל לגרום לילדים שלנו להאמין בעצמם...ולהתפתח, ולגדול עם יכולות להתמודד בהנאה , עם מורכבות החיים.
בהצלחה
יאיר היימן
כל האמור באתר הינו הסברים כלליים שאינם מחליפים יעוץ מקצועי ורפואי. אנא גשו להתייעץ עם מומחה בכל עניין ספציפי.
כירורגיה פלסטית
פורום קרנית
גינקולוגיה ניתוחית
סרטן המעי הגס והרקטום
פורום אוקולופלסטיקה
פורום רפואת שיניים
פורום מחלות רשתית