קופות חולים
ד"ר אברהמי רוני - נשים (רופא עצמאי)
דרך יפו-רופאים עצמאיים
לין-רצפת אגן (יחידה במרפאה)
ד"ר מירב פרייברג - נשים (רופא עצמאי)
לין-מרכז בריאות האישה
ד"ר בראבו ז'בוטינסקי יבגני (משפחה)
גראנד קניון-רופאי משפחה וילדים (רופא עצמאי)
דניה -רופאים עצמאיים - חיפה (מרפאה משולבת)
דר' גולדנברג מיכאל-קרית אליעזר
לין-מרפאת פצעים קשיי ריפוי (יחידה במרפאה)
מצאו אותנו בפייסבוק:
הטווח התקין של הליכה אצל תינוקות הוא רחב (החל מתשעה חודשים ועד לגיל שנה וחצי - עם ממוצע של כשנה וחודש), ובימינו, הורים שקצב ההתפתחות המוטורית של ילדם מתעכב מעט לפי ראות עיניהם מתפתים לא אחת לרכוש אביזר עזר - הליכון על מנת לזרז את קצב ההתפתחות (ההליכה), אולם מחקרים מורים, כי הליכונים מעכבים בפועל את ההתפתחות המוטורית - ההליכה ויתר על כן, הם גם מסכנים את התינוקות ומדווחות לא מעט תאונות תוך שימוש בהליכון.
בשנים האחרונות אנו עדים להתקדמות רבה בטיפולים התרופתיים למחלת הסרטן. למרות זאת, בסרטן הלבלב עדיין ניתוח ובו כריתת הגידול הינו האפשרות היחידה לריפוי המחלה.
להורים המתלבטים לגבי ברית מילה עם מוהל שמשתמש במגן קלאמפ, חשוב לקרוא את השורות הבאות. מדובר במגן שאינו מאושר על ידי ה- FDA, אינו מקובל על גדולי ישראל, מסב כאב רב לתינוק ועלול לגרום לסיבוכים בריאותיים. לכאורה, בריתות עם המגן הן "נפלאות" כי התינוק לא בוכה ולא יורד דם. למעשה, לפני הברית המוהל מזריק זריקת הרדמה לבסיס האיבר ומרכיב את המגן (פעולות כואבות מאוד), אך הוא עושה זאת בחדרי חדרים מבלי שהקהל רואה. לאחר מכן, בעת הברית מבוצע החיתוך בעור המת וזה באמת נראה נפלא: אין דם (מנוגד להלכה) והתינוק לא בוכה. ואולם, חשוב להבין שמדובר באחיזת עיניים על גבול ההונאה, כי את הכאב לתינוק למעשה הגדילו ולא הקטינו - רק שהדבר נעשה בחדר הצדדי. אין בגישה זו משום התחשבות בתינוק או בדרישות ההלכה. לעומת זאת, מוהל זריז ומומחה שמבצע בריתות כפי עושים באופן מקובל במסורת ישראל, עושה זאת במינימום כאבים ובאופן מהיר הרבה יותר מברית עם קלאמפ.
כל מטופל שקיבל טיפול שורש צריך להימנע מלדלג על עריכת ההליך השיקומי של השן (הצמדת הכתר) לאחר הטיפול, ולא להשלות את עצמו שהטיפול תם ונשלם אך מטעם זה בלבד שאין הוא סובל עוד מכאבים כלשהם. לדאבון הלב, הניסיון מלמד כי מטופלים שעברו טיפול שורש אך לא הקפידו לערוך את הליכי השיקום בדרך כלל חוזרים אל רופא השיניים כעבור חצי שנה (לכל המאוחר), ובפיהם שן שבורה שאין מנוס מלעוקרה. מן ההכרח לסיים בהקדם את הליך השיקום לאחר טיפול שורש.
כל האמור באתר הינו הסברים כלליים שאינם מחליפים יעוץ מקצועי ורפואי. אנא גשו להתייעץ עם מומחה בכל עניין ספציפי.
כירורגיה פלסטית
פורום קרנית
גינקולוגיה ניתוחית
סרטן המעי הגס והרקטום
פורום אוקולופלסטיקה
פורום רפואת שיניים
פורום מחלות רשתית