קופות חולים
בועיינה-נוג`ידא
בוסמת טבעון
ב.רופא הר סיני
אבו סנאן-דבאג'ה
אבו סנאן
אבו סנאן(מישלב)
אבו סנאן טהא
אבו סנאן
תקוע
תלמי אלעזר
מצאו אותנו בפייסבוק:
ישנם כמה יתרונות משמעותיים ליישור שיניים באמצעות סדים שקופים. קודם כל מדובר בסדים שקופים שלא ניתן לראות אותם כך שמי שעומד מול האדם שלובש אותם בכלל לא מבחין בהם, אלא אם כן הדבר נאמר באופן מפורש. כמו כן, את הסדים האלו אפשר להסיר בקלות בכך לבצע ניקוי איכותי ויסודי של השיניים, כולל להשתמש בצורה יעילה וקלה בחוט דנטאלי. זהו יתרון חשוב במיוחד עבור אנשים בוגרים הנוטים לפתח דלקות בחניכיים, ולכן אצלם יש חשיבות עליונה לשימוש במכשיר המאפשר ניקיון טוב של השיניים. מלבד זאת, מדובר בטיפול שמתכננים אותו מההתחלה ועד הסוף בצורה ממוחשבת, ואפשר להראות למטופל מראש מהי התוצאה הצפויה ולצפות את זמן סיום הטיפול. יכולת החיזוי הזאת מאפשרת כיום לאורתודונטים להציע את הטיפול בסדים השקופים לא רק למבוגרים אלא גם לבני נוער.
טיפול שורש ישן יכול לגרום לשן לשנות את צבעה. שן בודדת שצבעה כהה, פוגעת במראה החיוך כולו. שן כזו ניתן להלבין באמצעות הלבנת שיניים פנימית. שיטות ההלבנה הרגילות אינן אפקטיביות במקרה כזה. הלבנת שיניים פנימית מבוצעת ע"י רופא השיניים, ע"י פינוי חלק מחומר המילוי בכותרת השן ומילויה בחומר הלבנה למשך כשבוע. להבדיל משיטות הלבנת השיניים הרגילות, כאן מבוצעת ההלבנה בתוך חלל השן ולא בצידה החיצוני. במצבים בהם לא ניתן להלבין את השן בעזרת הלבנה פנימית, ניתן להלבין את השן בעזרת ציפוי חרסינה דק. לקריאה נוספת על הלבנת שן צהובה או כהה - לחץ כאן.
בעבר, תהליך הוצאת האבנים מדרכי השתן היה כרוך בניתוח פתוח ולעתים טראומטי כאשר ההחלמה ממנו הייתה ממושכת יחסית. כיום, ברוב המכריע של המקרים, ניתן לרסק ולהוציא את האבנים מהכליה, מהשופכן או מכיס השתן תוך כדי פעולה פולשנית אשר אינה מצריכה חתכים גדולים ואשר מתבצעת דרך השופכה או דרך חורים קטנים. כמו כן, חלק מהאבנים ניתנות לריסוק באמצעות גלי קול בפעולה שאינה פולשנית כלל. ברוב המקרים, הפעולות משיגות את המטרה במינימום פולשניות ותקופת ההחלמה מהן הינה קצרה ולא מורכבת.
להורים המתלבטים לגבי ברית מילה עם מוהל שמשתמש במגן קלאמפ, חשוב לקרוא את השורות הבאות. מדובר במגן שאינו מאושר על ידי ה- FDA, אינו מקובל על גדולי ישראל, מסב כאב רב לתינוק ועלול לגרום לסיבוכים בריאותיים. לכאורה, בריתות עם המגן הן "נפלאות" כי התינוק לא בוכה ולא יורד דם. למעשה, לפני הברית המוהל מזריק זריקת הרדמה לבסיס האיבר ומרכיב את המגן (פעולות כואבות מאוד), אך הוא עושה זאת בחדרי חדרים מבלי שהקהל רואה. לאחר מכן, בעת הברית מבוצע החיתוך בעור המת וזה באמת נראה נפלא: אין דם (מנוגד להלכה) והתינוק לא בוכה. ואולם, חשוב להבין שמדובר באחיזת עיניים על גבול ההונאה, כי את הכאב לתינוק למעשה הגדילו ולא הקטינו - רק שהדבר נעשה בחדר הצדדי. אין בגישה זו משום התחשבות בתינוק או בדרישות ההלכה. לעומת זאת, מוהל זריז ומומחה שמבצע בריתות כפי עושים באופן מקובל במסורת ישראל, עושה זאת במינימום כאבים ובאופן מהיר הרבה יותר מברית עם קלאמפ.
מסכים בכלל ומסכי מחשב בפרט גורמים לעין למאמץ-יתר, בין השאר עקב השארתה פתוחה במשך זמן רב מהרגיל. לפיכך, שהייה ממושכת מול מסך מחשב היא גורם סיכון נוסף למחלת העין היבשה. כך גם שהייה בחדר שבו המזגן מפחית את אחוזי הלחות באוויר ויוצר תנאי יובש ורוח מול העיניים, דבר הגורם ליובש נוסף. אכן, בעולם המודרני קשה להימנע מן השהייה מול מסך המחשב, והשימוש במזגן הוא בבחינת הכרח באקלים החם והלח המאפיין את אזורנו. אך ניתן למתן את השפעת המסך ותנאי היובש על עינינו הודות לאמצעי פשוט, טבעי וזמין: מצמוץ יזום מדי פעם. זאת, כדי להרטיב את העין בחזרה ולהגן על תאי הקרנית מנזק מצטבר העלול לדרדר את מחלת העין היבשה. אז אל תשכחו למצמץ!
כל האמור באתר הינו הסברים כלליים שאינם מחליפים יעוץ מקצועי ורפואי. אנא גשו להתייעץ עם מומחה בכל עניין ספציפי.
כירורגיה פלסטית
פורום קרנית
גינקולוגיה ניתוחית
סרטן המעי הגס והרקטום
פורום אוקולופלסטיקה
פורום רפואת שיניים
פורום מחלות רשתית