קופות חולים
תל נורדאו - עור
רוטשילד-מכון ממוגרפיה
תחנת טיפת חלב
קריית הרצוג
כפר קאסם מזרח
רמת אביב ג
חולון
ראש העין
יהוד מונוסון
פתח תקווה
מצאו אותנו בפייסבוק:
כל מטופל שקיבל טיפול שורש צריך להימנע מלדלג על עריכת ההליך השיקומי של השן (הצמדת הכתר) לאחר הטיפול, ולא להשלות את עצמו שהטיפול תם ונשלם אך מטעם זה בלבד שאין הוא סובל עוד מכאבים כלשהם. לדאבון הלב, הניסיון מלמד כי מטופלים שעברו טיפול שורש אך לא הקפידו לערוך את הליכי השיקום בדרך כלל חוזרים אל רופא השיניים כעבור חצי שנה (לכל המאוחר), ובפיהם שן שבורה שאין מנוס מלעוקרה. מן ההכרח לסיים בהקדם את הליך השיקום לאחר טיפול שורש.
טיפולי פוריות הם, מעצם טיבם, "רכבת הרים" רגשית הכרוכה גם בהרבה מעלות ומורדות נפשיים. נוסף על הפן ה"ביצועי" שמצריכים הטיפולים, חשוב להיות קשובים גם לנפש, משום שההיבטים הקשורים בה הם חלק גדול מן האתגר הכרוך בטיפולי פוריות. שיתוף אנשי הצוות המטפל גם בקשיים הרגשיים עשוי להקל את הקושי, ולעיתים אף לסייע במסע הטיפולים המפרך ולשמור על האיזון הנכון בין יעילות ההליכים הרפואיים ובין האופן שבו הם משפיעים על המטופלת.
רבים חושבים שמחלה דלקתית אומרת שיש זיהום או שמדובר במחלה מידבקת.
תחום הראומטולוגיה עוסק במחלות דלקתיות אוטואימוניות - כלומר מצב בו מערכת החיסון של הגוף יוצאת מאיזון מסיבות שונות ולא תמיד ברורות לנו ומייצר תגובה של דלקת כנגד הגוף עצמו, בהיעדר מזהם חיצוני. לכן הטיפול אינו במיגור המזהם אלא בטיפולים המפחיתים תגובה דלקתית. היום קיימים טיפולים רבים כאלו מהתרופות הישנות והמוכרות כמו פרדניזון או מטוטרקסאט ועד טיפולים ספציפיים יותר הפועלים במגנונים ביולוגים ומכוונים לעצירת תהליכי דלקת ברמה של מנגנון תאי.
חופשות יכולות להיות סיוט או הזדמנות נהדרת לחיזוק קשרי הורים-ילדים. הכל תלוי בכם.
יש לכם 14 יום. אביב הוא זמן לצאת החוצה, לטבע. אבל, אל תנסו לחזור לטבע כפי שאתם הייתם רגילים. בזזמנכם לא היו סמארטפונים, אינטרנט וכו'.
תנצלו גם את הטכנולוגיה.
תחלקו את הזמן לשלושה - זמן יחד עם הילדים, זמן בו הילדים מעסיקים את עצמם וזמן שאתם מעסיקים את עצמכם ללא ילדים.
אז איך?
שלוש טיפים:
1. תשבו יחד איתם ותנהלו "תיאום ציפיות". תבררו מה הדברים שהילדים היו רוצים לעשות. תנהלו רשימה ותוסיפו רעיונות משלכם. דברו איתם על מה אפשרי ומה לא (לוגיסטי, כלכלי, זמן וכו'). תבהירו שיש לכם גם ציפיות שהם יבלו אתכם, יעסיקו את עצמם לבד וישאירו גם לכם זמן לבד ("חשוב שאמא ואבא יצאו לבד כדי לחזק את האהבה ביניהם"). אני בטוח שתצאו מהשיחה עם רשימה מאוד גדולה של רעיונות מה לעשות. זה איתן לכם כיוון והילדים ירגישו שהם חלק מתהליך קבלת החלטות. טיפ בתוך טיפ: לפני שתעשו את זה, כנסו לאינטרנט ותבררו את התכניות של פסח (טבע, מוזאונים, פסטיבלים, הופעות, אירועים ועוד ועוד) כדי להוסיף לרשימה של הילדים.
2. עשה בעצמך: מאוד חשוב שהילדים ילמדו לנהל את הזמן הפנוי שלהם לבד. "משעמם לי" זה משפט מפתח ליצירת רגשי אשמה אצל ההורים. תעזרו, תלמדו את ילדיהם להעסיק את עצמם לבד, בלי טלוויזיה או אינטרנט או סמארטפון. יש מלא אתרים של "עשה בעצמך" לילדים ונוער. תלוו אותם בתחילת העשייה ואחר כך תנו להם להיות לבד.
3. קייטנת בוטיק: תתארגנו במשפחה/חברים מספר זוגות. 5-7 הוא האידאלי, כך שיום אחד בשבוע נופל על זוג הורים אחר. תפתחו PInterest בחינוך ופנאי ותמצאו שם עשרות רעיונות למשחקים ופעילויות. בצורה כזו הילדים יהנו ממגוון פעילויות, בעלות נמוכה, ואתם תוכלו לבלות כמה ימים כמבוגרים בלבד!!!
חג שמח ותזכרו - סיוט או הזדמנות תלוי בכם!!!
מדובר בסיבה מרכזית לשבץ מוח. ניתן לאבחן את הצירויות בבדיקת דופלר או סיטי המדגימה את כלי הדם בצואר (אנגיו). במקרים מסוימים, בעיקר בהצרויות קשות ותסמיניות, ישנה התוויה להתערבות פולשנית ופתיחת ההצרות על ידי ניתוח או הכנסת תומכן.
כל האמור באתר הינו הסברים כלליים שאינם מחליפים יעוץ מקצועי ורפואי. אנא גשו להתייעץ עם מומחה בכל עניין ספציפי.
כירורגיה פלסטית
פורום קרנית
גינקולוגיה ניתוחית
סרטן המעי הגס והרקטום
פורום אוקולופלסטיקה
פורום רפואת שיניים
פורום מחלות רשתית