קופות חולים
לב העיר
נשר
מגדלי הקריון
קרית אתא
טירת הכרמל
חיפה
נהריה
צפת
רמת ישי
עפולה
מצאו אותנו בפייסבוק:
מכיוון ש- 90% מהבעיות שבגינן פונים אנשים לרופא המשפחה הן על רקע פסיכו-סומטי מומלץ לחפש עיסוקים מרגיעים בחיי היומיום.
כאבים באזור שלפוחית השתן יכולים לקרות כתוצאה מסיבות רבות כגון, דלקת חיידקית כרונית, גידול ממאיר בשלפוחית, אבנים בשלפוחית השתן או דלקת כרונית לא חיידקית, וכל סיבה דורשת טיפול והתייחסות שונה. לכל הסובל\ת מכאבים בשלפוחית השתן יש צורך לעבור בירור אורולוגי מקיף הכולל, בדיקות שתן, בדיקות הדמיה, ציסטוסקופיה (הסתכלות ישרה לתוך שלפוחית השתן ע"י מכשיר אופטי) ובדיקה אורודינמית. לפי הממצאים מותאם טיפול נכון לכל חולה ע"י המומחה המתאים.
אורטרוסקופיה היא ניתוח שמבוסס על העיקרון של "זעיר פולשנות מקסימאלית". שמו כבר מרמז עליו שהוא נעשה בשופכן "URETER" עם מכשור אופטי זעיר "SCOPY". זהו מכשיר ארוך בעל קוטר של פחות מ- 3 מ"מ המחובר אל מצלמה ומסך, ובתוכו קיימות תעלות זעירות להעברה סיב לייזר או כלים לפינוי שברים של אבנים ממערכת השתן אחרי הריסוק. באופן כללי, אורטרוסקופיה היא ניתוח בטוח בעל סיכויי הצלחה גבוהים מאוד לטיפול באבני כליה. ואולם, תמיד קיימים גם סיכונים מסוימים כגון דימום, זיהום, או פרפורציה של דפנות של מערכת השתן. לאחר ניתוח שגרתי ולא מסובך, בדרך כלל ישתחרר המטופל הביתה באותו היום או למחרת.
כל אדם עם צרידות מעל 3 שבועות - בפרט אם הוא גבר מעל 50 ומעשן!! - חייב לעבור בדיקת מיתרי קול על ידי רופא א.א.ג.
הרחבה: והכוונה היא לא לפתיחת הפה ובדיקת הלוע, אלא לבדיקה ספציפית של מיתרי הקול על ידי רופא א.א.ג.
הכוונה היא לבדוק האם אין ממצא חשוד על מיתרי הקול.
לפני שאת עוברת טיפול עיבוי שפתיים חשוב שתיפגשי עם הרופאה ותקבלי ממנה מידע על התוצאות ועל תופעות הלוואי האפשריות. באופן כללי, את התוצאות של טיפולי עיבוי שפתיים מתחילים לראות אחרי 4 ימים, ואחרי שבועיים האפקט כבר נראה במלואו. אחר כך התוצאות יישארו ל-4 עד 5 חודשים בממוצע, ולכן בדרך כלל חוזרים על הטיפול אחרי כ- 6 חודשים. יחד עם זאת, אם לא תעשי את הטיפול הבא לא יקרה שום דבר מיוחד, חוץ מאשר היעלמות התוצאות. עצה חשובה בנושא זה: עדיף להתחיל את טיפולי עיבוי שפתיים כמה שיותר מוקדם שכן הדבר משפיע לחיוב על התפתחות הקמטים לאורך השנים. באשר לתופעות הלוואי של טיפולי עיבוי שפתיים, הן מינוריות ויכולות להתבטא למשל בשטפי דם, אדמומיות או נפיחות באזור הטיפול, או כאב ראש עדין באזור ההזרקה. יש עוד תופעה נדירה יחסית ובלתי רצויה של צניחת עפעף, שגם היא חולפת מעצמה אחרי כ- 3 שבועות.
כל האמור באתר הינו הסברים כלליים שאינם מחליפים יעוץ מקצועי ורפואי. אנא גשו להתייעץ עם מומחה בכל עניין ספציפי.
כירורגיה פלסטית
פורום קרנית
גינקולוגיה ניתוחית
סרטן המעי הגס והרקטום
פורום אוקולופלסטיקה
פורום רפואת שיניים
פורום מחלות רשתית