שיווק טוב חשוב מאין כמוהו, זה נכון בכל תחום עסקי. שיווק טוב מסייע לחברות להגיע לקהל ממוקד, לבנות אמון, לבסס תדמית טובה. בענף הבריאות ובפרט בהקשר הדיגיטלי, שם מוצרים ושירותים רבים פונים ישירות לצרכנים, השיווק מקבל משמעות נוספת. כעת לא מדובר רק במכירה אלא בהסברה, במסירת מידע רפואי ובריאותי מועיל תוך יצירת אמון במותג. אלה היבטים חשובים במיוחד כשמדובר בבריאות. משרד פרסום המתמחה בתחום חייב להשתמש בידע מקצועי בשילוב עם הרבה יצירתיות כדי לייצר מסרים שמתחברים לקהל ויוצרים מעורבות ואמינות.
כדי להצליח בשיווק בענף הבריאות הדיגיטלית, חשוב להכיר היטב את קהל היעד ולהתאים אליו את המסרים. צריך לשים לב לצרכים של הקהל. מדובר לעיתים בקבוצות שונות עם מצבים רפואיים שונים, טווח גילאים והבדלים גם ברמות הידע וההבנה. פרסום שמנוסח באופן אישי לכל סוג צרכן מעלה את הסיכוי להצלחה בשיווק ומקנה תחושת אמון ויותר קרבה למותג, מסביר משרד פרסום וותיק. לדוגמה, אפליקציה לעבור חולי סוכרת יכולה להפיק תועלת מקמפיין שכולל תוכן מותאם אישית לקהלים כמו משתמשים בגיל הילדות או נוער, משתמשים מבוגרים ופלח נוסף – קשישים. משיגים זאת באמצעות מדיה חברתית, הודעות SMS ומיילים. כך יכולה האפליקציה להרחיב את בסיס המשתמשים ולהגביר את המעורבות של קהל היעד.
תוכן בעל ערך מוסף, כזה שמוסיף ערך אמיתי לצרכן, הוא אחד היסודות בשיווק חכם בתחום הבריאות. המשתמשים מחפשים מידע מהימן שיעזור להם לקבל החלטות טובות בנוגע לשיפור בריאותם. תוכן שאינו רק פרסומי נטו אלא גם אינפורמטיבי. זה מחזק את אמון הקהל במותג. אפשר לקחת לדוגמא חברה שמשיקה סדרת סרטוני הסברה בנושא תזונה בריאה. היא תצליח להגדיל משמעותית את המעורבות באפליקציה, בזכות תוכן מקצועי שנוגע לצרכים האמיתיים של המשתמשים.
שימוש במדיה החברתית ליצירת דו שיח עם קהל היעד הוא עוד נקודת מפתח בשיווק חכם בבריאות הדיגיטלית. פלטפורמות כמו אינסטגרם או פייסבוק מאפשרות לעסק לתת מענה לשאלות, העברת מידע ובניית קהילה סביב המותג. לדוגמא, חברת ייעוץ תזונתי שמשיקה שידורים חיים ועונה מהר לתגובות של משתמשים בפייסבוק מצליחה ליצור מעורבות גבוהה ולגייס מנויים חדשים לשירות.
שקיפות ונתונים מבוססי מחקר הם מאוד חשובים ביצירת אמון בענף הבריאות הדיגיטלית. הצרכנים מצפים לקבל מידע מקצועי, מבוסס, רפואי, לכן מסרים שיווקיים חייבים להיות מדויקים ואמינים. חברת טכנולוגיה רפואית שתפרסם את תוצאות המחקרים שלה באופן פומבי ותנגיש את המידע המדעי לקהל הרחב תיהנה מעלייה משמעותית באמון הצרכן וכן תקבל המלצות - זה ישפיע על מכירותיה באופן מובהק.
שיווק חכם בתחום הבריאות מבוסס גם על ניתוח מדויק של נתוני משתמשים כדי לשפר את המסרים ולחדד אותם לפי הצורך. כלים מתאימים מאפשרים לזהות התנהגויות ולמדוד תוצאות של קמפיינים. זה מייעל את הקמפיינים ומשפר את התשואה על ההשקעה. לדוגמה, חברת סטארטאפ בתחום הבריאות יכולה להשתמש באנליטיקה כדי להבין איזה תוכן מוביל להמרות. כך אפשר להתאים את הקמפיין להשגת תוצאות משופרות.
שיווק המבוסס על המלצות של רופאים, דיאטנים ומאמני כושר מוסיף רובד נוסף. עוד אמינות ועוד קירוב של הצרכנים אליכם. שיתופי פעולה עם מומחים מבססים תחושת ביטחון ומגבירים את האמון במותג. לדוגמא חברת תוספי תזונה שבחרה לשתף פעולה עם רופאים ברשתות החברתיות הצליחה להגדיל את המודעות למוצריה ולשפר את המכירות.
כירורגיה פלסטית
פורום קרנית
גינקולוגיה ניתוחית
סרטן המעי הגס והרקטום
פורום אוקולופלסטיקה
פורום רפואת שיניים
פורום מחלות רשתית