X

מדורים:

  •      
    חיפוש מהיר:
  • אזור: 
יש שאלה? שאל שאלה
שאל בפורום שאל בפורום לכל הפורומים
אנא שימו לב כי כל תשובה שתקבלו אינה מהווה יעוץ ספציפי, אין להסתמך עליה והיא אינה מחליפה יעוץ מקצועי-רפואי. עליכם להסתמך אך ורק על ייעוץ רפואי ספציפי.

העלאת קובץ פרטי העלאת קובץ ציבורי
תוכן:




פורום נוירולוגיה ומחלות כלי הדם במוח
אודות הפורום
אודות פורום נוירולוגיה ומחלות כלי הדם במוח

פורום נוירולוגיה מנוהל על ידי ד"ר סיון בלוך, מומחית לנוירולוגיה ושבץ מוחי, רופאה בכירה ומנהלת שירות שבץ בבית חולים כרמל, ומנהלת המרפאה הנוירו-וסקולרית בבית חולים לין. בפורום ניתן להעלות כל שאלה הקשורה למערכת העצבים ולמחלות נוירולוגיות וכן לגבי תסמינים, אבחונים ודרכי בירור, תוצאות בדיקות, ט...

פורום נוירולוגיה מנוהל על ידי ד"ר סיון בלוך, מומחית לנוירולוגיה ושבץ מוחי, רופאה בכירה ומנהלת שירות שבץ בבית חולים כרמל, ומנהלת המרפאה הנוירו-וסקולרית בבית חולים לין. בפורום ניתן להעלות כל שאלה הקשורה למערכת העצבים ולמחלות נוירולוגיות וכן לגבי תסמינים, אבחונים ודרכי בירור, תוצאות בדיקות, טיפולים אפשריים, שיקום ומניעה. בין היתר, ניתן לשאול בפורום בנושאי שבץ מוחי, אפילפסיה, כאבי ראש, הפרעות תנועה, מחלות עצב שריר, מחלות דלקתיות של המוח ובדיקות נוירולוגיות שונות. הינכם מוזמנים לפנות אל ד"ר סיון בלוך דרך הפורום ולקבל מענה מקצועי מהיר.

מנהלי פורום נוירולוגיה ומחלות כלי הדם במוח

חזרה לפורום לדף כל הפורומים
  • כותרת ההודעהכותרת מאת תאריךושעה
  • התייעצות לגבי חיסון שני, לאור תופעות בראשון
    קרן
    17:54 23/03/21 23/03
    17:54
  • שלום רב,
    ראשית תודה רבה על המענה הקודם - שלחתי שאלה ב-25.2 על מנת להתייעץ איתך האם לעשות חיסון ראשון ולאור תשובתך בחרתי לעשות. תודה על ההכוונה. אצרף כאן בסוף ההודעה את המלל של ההודעה הקודמת על מנת שיהיה לך את כל המידע.
    לאחר החיסון הראשון ב-48 השעות הראשונות היו לי כמו דגדוגים באיזור העצבים בצד שמאל, בדומה מאוד למה שהיה לי בשלבקת החוגרת. אחרי זה התדירות ירדה משמעותית והיה פה ושם בערך עד שבוע אחרי החיסון. (בכללי היו לי עוד תופעות לוואי - כאבי בטן ב-24 שעות הראשונות ושבוע וקצת של כאבי ראש, עייפות רצינית (ברמה שהעיניים כמעט נעצמות, תחושה דומה לטשטוש אחרי משככי כאבים), בחילות וטיפה סחרחורת). שמחתי שב"ה לא חזרה לי השלבקת החוגרת, אבל עצם זה שהיו לי את הדגדוגים בעצבים גורם לי לחשש מה. זה אומר משהו לגבי הסבירות שחלילה תתפתח לי שלבקת חוגרת בחיסון השני, או לא? האם היית ממליצה לי לעשותו או לא?

    תודה רבה מאוד!
    ------------
    המלל של השאלה הקודמת:
    אני בשנות ה20 המאוחרות לחיי. מזה כשנה שיש לי חולשה בידיים וברגליים. רמות החולשה משתנות בתקופות שונות ובימים שונים, וגם איזורי החולשה (לדוגמה: בעיקר ברגליים, בעיקר הידיים, רגל ימין עם יד ימין וכד). בהתחלה היתה חולשה ברמה שבקושי הרגשתי את הרגליים וזה אף הביא לנפילה ופציעה, היום זה כבר לא ברמה הזו. לעתים יש תחושת נימול ולעתים לא. נבדקתי לקורונה כשזה התחיל ויצאתי שלילית וכן נבדקתי נוירולוגית פיזית לגבי החולשה ואמרו כי הבדיקה תקינה. חסרים לי ויטמינים B12 וD ואני מטפלת בכך. כחודשיים לאחר שהתחילה החולשה לקיתי בשלבקת חוגרת, בראש בצד השמאלי, ואף היתה לי תסמונת רמזי האנט מה שגרם לי בין היתר לשלפוחיות באוזן ועיוות בפנים (חיוך עקום וכו) ונטלתי סטרואידים וכעבור כמה חודשים נראה שחזרתי לעצמי מבחינת העיוות. חלפה כחצי שנה מאז השלבקת החוגרת. היה זמן שהתחילו לחזור לי קצת חלק מהתחושות שלה (בעיקר תחושת דגדוג בעצבים באיזור) כמה שבועות או חודשים ספורים לאחר שנרגעה אבל כשנחתי עברו. עשו לי בדיקות EMG ברגליים שיצאו תקינות. טרם עשיתי MRI אך אמורה לעשות למוח ולעמוד השדרה. אני סובלת לעתים קרובות מבחילות, והיתה לי גם תקופה של כשבוע שבועיים שנוספו גם סחרחורות ובקושי תפקדתי. מפלפיטציות אני סובלת כשנה וחצי פלוס - בכל מיני איזורים בגוף. בכללי אני כן נמצאת בתקופות של לחץ ומתח בחיים, למקרה שיש לכך השפעה מסויימת.
    שאלתי היא - ראשית, אשמח אם יש לך הצעות או המלצות עבורי לגבי החולשה והסימפטומים שלי.
    שנית, רציתי להתייעץ לגבי קבלת חיסון לקורונה - הן לאור החולשה והנימול והסימפטומים שאני חווה והן, ובעיקר, בשל חששי שמא השלבקת החוגרת תחזור לי בעקבות החיסון חלילה או שמא מערכת החיסון שוב תגרום לעיוות בפנים חס ושלום. לאור מה ששמעתי על שיתוק בל, אני חוששת גם ממנו, אך איני יודעת אם זה קשור לאותו דבר שגרם לעיוות. האם הסיכון עבורי גבוה מהסיכון עבור שאר האוכלוסיה? ומהי המלצתך עבורי לגבי לקיחת החיסון?
    תודה רבה מראש!

  • הגב ל: התייעצות לגבי חיסון שני, לאור תופעות בראשון

    • העלאת קובץ פרטי העלאת קובץ ציבורי
    • בהעלאת ומסירת הקובץ אני מוותר על כל רכיב סודיות רפואית ביחס למסמכים המצורפים ולשימוש שלהם על ידי האתר, המומחה וכל מי מטעמם
    • CAPTCHA Image
      [החלף תמונה]
    • 
  • התייעצות לגבי חיסון שני, לאור תופעות בראשון
    קרן
    17:01 25/03/21 25/03
    17:01
  • חשוב לי להוסיף שעדיין יש לי דגדוגים באיזור של העצבים איפה שהיה ההרפס. התדירות ירדה בהתחלה משמעותית וחשבתי שזה מאחורי אבל היו לי השבוע גם ימים עם תדירות בהחלט גבוהה. לכן החשש שלי עוד יותר מהותי. תודה רבה

  • הגב ל: התייעצות לגבי חיסון שני, לאור תופעות בראשון

    • העלאת קובץ פרטי העלאת קובץ ציבורי
    • בהעלאת ומסירת הקובץ אני מוותר על כל רכיב סודיות רפואית ביחס למסמכים המצורפים ולשימוש שלהם על ידי האתר, המומחה וכל מי מטעמם
    • CAPTCHA Image
      [החלף תמונה]
    • 
קבוצת הפייסבוק מצאו אותנו בפייסבוק:
singכל האמור באתר הינו הסברים כלליים שאינם מחליפים יעוץ מקצועי ורפואי. אנא גשו להתייעץ עם מומחה בכל עניין ספציפי.sign
© כל הזכויות שמורות לאתר שאל את הרופא 2014 - 2024