גם השנה ממשיך בית החולים כרמל להוביל במקום הראשון כמו בשנה שעברה, וזוכה לתואר "ביה"ח הצפוני היחיד הטוב ביותר". בסקר שביעות הרצון, נבדקו 23 בתי חולים נוספים, והכרמל ממוקם במקום הראשון עם ציון ראוי לשבח של 81%. מנהל בית החולים, ד"ר אבי גולדברג: "לזכות במקום הראשון בפעם הראשונה, זה יפה ומכובד. אבל לשמור על המקום שלנו שנה שנייה ברציפות, זו כבר משימה קשה, ועמדנו בה בהצלחה. "כרמל מכל הלב" זו לא רק סיסמא, זאת דרך החיים שלנו. וכל מטופל ומטופל מרגיש בכך."
בסקר הארצי, שבחן את מחלקות בתי החולים בישראל חוץ ממחלקות: מלר"ד, טיפול נמרץ, מרפאות, נשים וילדים, ומחלקות שיקום, ניתנו כמה קריטריונים כגון: שביעות רצון כללית מבית החולים, נכונות על ההמלצה לגבי בית החולים, יחס הרופאים ואנשי הצוות, מתן מידע והסברים למטופלים, רצף הטיפול בין תחנה לתחנה, יעילות, הסביבה הכללית של בית החולים והתנאים הפיזיים. אחרי שקלול התוצאות של כל בתי החולים בישראל. משרד הבריאות הודיע כי בית החולים כרמל עלה על כל הממוצע ועבר את המדדים במספרים גבוהים וכמובן שזה ראוי לאות הצטיינות. לפניכם כמה מהתוצאות של הכרמל: שביעות רצון בבית חולים עומד על 80 אחוזים, לעומת בתי חולים אחרים, עם 73 אחוזים. יחס וכבוד למטופל בבית חולים כרמל – 87% לעומת בתי חולים אחרים 84%.
בעוד סקר שערכו למען המטופל המגיע לבית החולים, נשאלה השאלה, האם המטופל או המטופלת חשים ערנות ואכפתיות ויחס ראוי מצד הרופא המטפל? בסקר שנערך, התוצאות מדברות בעד עצמן. בבית החולים כרמל 89% מהמטופלים מרגישים שהרופאים התייחסו אליהם בצורה אדיבה ואכפתית עם יחס וכבוד. האחיות והסיעוד בכרמל קיבלו תוצאות של 90% על יחס וכבוד למטופל. בנוסף לכך, תהליך שחרור החולה וקבלתו למחלקה, תהליך שלוקח בדר"כ שעות, ונחשב לאחד החשובים בעיני המטופל, הכרמל גם כאן נמצא במקום הראשון במהירות ויעלות התהליך.
רמת הניקיון לא פחות חשובה כמובן, בבית חולים כרמל נבדק כי היא ראויה לשבח. כ- 92% מהמטופלים שאושפזו בבית חולים כרמל ציינו אותו כנקי ומסודר מאוד והתחושה מסביב נקייה וסטרילית שזה חשוב מאוד לכל מטופל.
ד"ר אבי גולדברג מסביר לנו כי ישנה חשיבות רבה בין הקשר שיש בין המטפל למטופל. כמו כן חשוב שגם בין הצוות כולו אשר מטפל באותו מחלקה של החולה או המטופל יהיה מערכת יחסים טובה ואכפתית. "היחס והקשר הבלתי אמצעי בין הרופא והמטופל הוא גורם חשוב מאין כמוהו במערכת היחסים של החולה עם הצוות המטפל". עוד מוסיף ד"ר אבי גולדברג ומזכיר שחשוב לבית החולים ולצוות כולו להגיד למטופל בדיוק ממה הוא סובל ומהם האפשריות והתוצאות שעומדות בפניו לפני כל טיפול או בדיקה.
לסיום, מנהל בית החולים כרמל ד"ר אבי גולדברג אומר ומדגיש: "המטופלים שלנו בבית חולים כרמל זוכים לטיפול מסור ואהוב, שטומן בתוכו אכפתיות, יחס, עידוד, חיוך ומילה טובה לחולה, זה ממש להרגיש ולהיות שם בשביל המטופל שלנו והעיקר זה להבין שהמטופלים שלנו נמצאים בידיים הכי טובות ומסורות."