X

מדורים:

  •      
    חיפוש מהיר:
  • אזור: 
יש שאלה? שאל שאלה
שאל בפורום שאל בפורום לכל הפורומים
אנא שימו לב כי כל תשובה שתקבלו אינה מהווה יעוץ ספציפי, אין להסתמך עליה והיא אינה מחליפה יעוץ מקצועי-רפואי. עליכם להסתמך אך ורק על ייעוץ רפואי ספציפי.

העלאת קובץ פרטי העלאת קובץ ציבורי
תוכן:




פורום אונקולוגיה
אודות הפורום
אודות פורום אונקולוגיה

פורום אונקולוגיה מנוהל על ידי פרופסור גיל בר-סלע, מומחה לאונקולוגיה רפואית ורדיותרפיה, מנהל המרכז למחלות הסרטן במרכז הרפואי העמק - "בית שולמית" (המרכז מצוי בהקמה). במסגרת הפורום ניתן לשאול מגוון שאלות הקשורות לאונקולוגיה, לרבות על תרופות כימותרפיות, רפואה תומכת ופליאטיבית, התמודדות עם תופע...

פורום אונקולוגיה מנוהל על ידי פרופסור גיל בר-סלע, מומחה לאונקולוגיה רפואית ורדיותרפיה, מנהל המרכז למחלות הסרטן במרכז הרפואי העמק - "בית שולמית" (המרכז מצוי בהקמה). במסגרת הפורום ניתן לשאול מגוון שאלות הקשורות לאונקולוגיה, לרבות על תרופות כימותרפיות, רפואה תומכת ופליאטיבית, התמודדות עם תופעות לוואי של הטיפול, סרטן ורפואה משלימה, טיפולי הקרנות, גידולים של העור, השלד והרקמות הרכות, ועוד. הנכם מוזמנים לפנות אל פרופ' בר-סלע דרך הפורום ולקבל מענה לשאלותיכם בהקדם האפשרי.

מנהלי פורום אונקולוגיה

חזרה לפורום לדף כל הפורומים
  • כותרת ההודעהכותרת מאת תאריךושעה
  • טיפולים חדשניים אפשריים ל- GBM
    זהר
    13:56 13/07/22 13/07
    13:56
  • שלום רב,

    אבי בן 78, אובחן לאחרונה עם גידול Glioblastoma מוקף בשכבה גדולה של בצקת, בעקבות תופעות של בלבול. ב- CT כלל גופי נשללו ממצאים נוספים. לאחר הביופסיה החל טיפול בסטרואידים לבצקת, וכרגע כל תופעות הלוואי והבלבול נעלמו. בהמלצת הצוות הרפואי הוחלט לא לנתח מחשש לפגיעה אפשרית בתפקודים ובעצמאות מלאה שכרגע קיימת. טרם התקבל לטיפול אונקולוגי, אבל מאמין שבשלב ראשון ימליצו על שילוב של הקרנות ו- Temodal. מודעים לאופי הקשה של המחלה ולצפי.

    שאלתי היא, האם ידוע לכם על טיפולים חדשניים / ניסיוניים אחרים, או על מחקרים רלוונטיים על צורות טיפול חדשות אשר יכולות לתת סיכוי להאטה משמעותית יותר של התפתחות המחלה. מצרף את תוצאות פיענוח ה- MRI והביופסיה, יכול גם לשלוח את הדמיית ה- MRI במידת הצורך.
    תודה רבה,
    זהר

    תוצאת MRI
    הסריקה בוצעה בטכניקה T2, T1 FLAIR, T13D, SWI, ADC, DWI במישור אקסיאלי, סאגיטלי וקורונלי לפני ואחרי הזרקת הגדוליניום לוריד. מבנה תקין של הסינוסים, ארובות העיניים, בסיס הגולגולת והפירמידות. איזור המעבר הקרניו צרביקלי נראה תקין. מבנה תקין של הגומה האחורית עם חדר רביעי בגודל, מיקום וצורה תקינים. סופרה-טנטוריאלי פריאטלי מימין בצמוד לקרן אוקסיפיטלית של חדר צדדי ימיני הודגם תהליך בעל סיגנל איזואינטנסי ב- T2, בלתי אחיד עם מספר מוקדים ציסטיים ומוקדים של המוסידרין. התהליך מראה סימני רסטריקציה קלים ב- DWI. נמדד בה גודל כ- 39*10 ו- 49 מ"מ. התהליך גורם ללחץ על חדר צדדי ימני קרן אוקסיפיטלית והיצרותו. בצקת ניכרת סביב. לאחר הזקת גדוליניום התהליך מתעשר בצורה בולטת בלתי אחידה. מבנה תקין של הקורפוס קלוזום, הטקטום והאוכף הטורקי.

    תשובת ביופסיה:
    Consistent with Glioblastoma, IDH1-wild type, CNS WHO grade 4.
    The sample shows tiny fragments of cellular tumor with focal nuclear pleomorphism and nuclear hyperchromasia, eccentric nuclei, variable amount of eosinophilic cytoplasm; PAS stain highlights foci consistent with microvascular proliferation; no evidence of necrosis in this scant material.
    Immunostains: the tumor cells are positive for GFAP, OLIG2 markers; neurofilament stain highlights areas of tumor cells infiltration; CD34 stain highlights foci consistent with microvascular proliferation; keratin (AE1/AE3) and LCA stains are negative in tumor cells; IDH1 stain was interpreted as negative (wild type); ATRX was interpreted as retained (wild type, however decreased nuclear labeling is focally seen); p53 stain shows variable intensity nuclear labeling in part of the tumor cells (wild type staining pattern); K67 is focally positive in approximately 15% of the tumor cells; supporting the diagnosis.
    All tissue was submitted; multiple levels were examined.

  • הגב ל: טיפולים חדשניים אפשריים ל- GBM

    • העלאת קובץ פרטי העלאת קובץ ציבורי
    • בהעלאת ומסירת הקובץ אני מוותר על כל רכיב סודיות רפואית ביחס למסמכים המצורפים ולשימוש שלהם על ידי האתר, המומחה וכל מי מטעמם
    • CAPTCHA Image
      [החלף תמונה]
    • 
  • טיפולים חדשניים אפשריים ל- GBM
    פרופסור גיל בר-סלע
    04:57 14/07/22 14/07
    04:57
  • בשנים האחרונות לא היו פריצות דרך לגבי הטיפול ב-GBM .
    כדאי לבצע בדיקה מולקולרית מלאה של הגידול NGS . ייתכן ויהיה איתור של מוטציות ספציפיות לטיפול
    מחקר שפורסם לאחרונה הראה שיפור בתוצאות עם תוספת קנביס במשאף- סטיבקס, לטיפול המקובל

    בברכה,
    פרופסור גיל בר-סלע מומחה לאונקולוגיה רפואית ורדיותרפיה, מנהל המרכז למחלות הסרטן במרכז הרפואי העמק - "בית שולמית"
    מייל: [email protected]
    טלפון: 04-6495725
  • הגב ל: טיפולים חדשניים אפשריים ל- GBM

    • העלאת קובץ פרטי העלאת קובץ ציבורי
    • בהעלאת ומסירת הקובץ אני מוותר על כל רכיב סודיות רפואית ביחס למסמכים המצורפים ולשימוש שלהם על ידי האתר, המומחה וכל מי מטעמם
    • CAPTCHA Image
      [החלף תמונה]
    • 
קבוצת הפייסבוק מצאו אותנו בפייסבוק:
singכל האמור באתר הינו הסברים כלליים שאינם מחליפים יעוץ מקצועי ורפואי. אנא גשו להתייעץ עם מומחה בכל עניין ספציפי.sign
© כל הזכויות שמורות לאתר שאל את הרופא 2014 - 2024