X

מדורים:

  •      
    חיפוש מהיר:
  • אזור: 
יש שאלה? שאל שאלה
שאל בפורום שאל בפורום לכל הפורומים
אנא שימו לב כי כל תשובה שתקבלו אינה מהווה יעוץ ספציפי, אין להסתמך עליה והיא אינה מחליפה יעוץ מקצועי-רפואי. עליכם להסתמך אך ורק על ייעוץ רפואי ספציפי.

העלאת קובץ פרטי העלאת קובץ ציבורי
תוכן:




פורום ניתוחי ריאות וחזה
אודות הפורום
אודות פורום ניתוחי ריאות וחזה

פורום ניתוחי ריאות וחזה שע"י מערך ניתוחי לב וחזה במרכז הרפואי כרמל מנוהל על ידי ד"ר ארז שרוני, מנתח לב וחזה מומחה. כמו כן שותפים לניהול הפורום ד"ר רונן גלילי, מנהל היחידה לניתוחי חזה בבית חולים כרמל שבחיפה, מומחה בניתוחי ריאות, חזה ולב וד"ר דן לוי פאבר, מומחה כירורגיה כללית של בית חזה, ורו...

פורום ניתוחי ריאות וחזה שע"י מערך ניתוחי לב וחזה במרכז הרפואי כרמל מנוהל על ידי ד"ר ארז שרוני, מנתח לב וחזה מומחה. כמו כן שותפים לניהול הפורום ד"ר רונן גלילי, מנהל היחידה לניתוחי חזה בבית חולים כרמל שבחיפה, מומחה בניתוחי ריאות, חזה ולב וד"ר דן לוי פאבר, מומחה כירורגיה כללית של בית חזה, ורופא בכיר במחלקה לניתוחי לב וחזה במרכז הרפואי כרמל. מטרתו של הפורום הינה לאפשר לכם להעלות שאלות הנוגעות לסרטן ריאות, ניתוחי בית חזה, ניתוחי ריאות, טיפול ניתוחי בסרטן ריאות, פנאומוטורקס - תמט ריאות - חזה אויר, הזעת יתר בכפות הידיים, נוזל פלאורלי, תפליט פלאורלי, ניקור ריאתי, נוזל סביב הריאות, MICRO ETS, Hyperhidrosis, קשרית ריאתית, קישריות בריאה, כריתת ריאה, כריתת אונה, ניתוחי ריאה ודופן החזה עקב מחלות ממאירות, ניתוחי ושט, תיקוני מומים מולדים לדופן החזה ועוד. הינכם מוזמנים ללמוד מניסיונם של גולשים אחרים בפורום, ולהיעזר בצוות על מנת לקבל תשובות לשאלותיכם במהירות האפשרית.

מנהלי פורום ניתוחי ריאות וחזה

חזרה לפורום לדף כל הפורומים
  • כותרת ההודעהכותרת מאת תאריךושעה
  • CT חזה - מה מצבי ומה לבדוק הלאה?
    אליעד
    12:34 23/12/21 23/12
    12:34
  • שלום, מה לא תקין ומה לבדוק הלאה?
    ? בן 75, בירור בגלל שיעול קל כחודשיים וכאב סימטרי בעת לחיצה בבית החזה בקוים אנטרואקסיאליים, שולל כאבים בנשימה עמוקה, שולל קוצר נשימה. לא מעשן.
    ? בבדיקת רופא: "מצב כללי טוב. ריאות - כניסת אוויר טובה ושווה, ללא צפצופים או קריפיטציות, נשימה בועית. רגישות של שרירי הפקטורליס דו"צ".
    ? US רקמות דקות לא אורטופדי (רגישות על שרירי הפקטורליס דו"צ): "ללא הדגמת ממצא ברקמות הרכות. רגישות מעל צלעות תחת מתמר. סיכום: ללא הדגמת ממצא. רושם קליני לכאב מוסקולוסקלטלי".
    ? צילום חזה: "צל הלב אינו מורחב. אין לראות סימני גודש או תסנין.סינוסים קוסטופרניים פתוחים. ציור ריאתי אינטרסטיציאלי מוגבר על פני שתי הריאות - ללא שינוי לעומת בדיקה קודמת".
    ? ממצאי CT חזה בקרינה נמוכה עם חומר ניגוד, כולל שחזור חתכים דקים, כולל שחזור קרונלי וסגיטלי. בוצעה השוואה ל- CT בטן מ- 2016:
    ? במדיאסטינום מספר בלוטות לימפה קטנות, ללא עדות ללימפואדנופתיה. אאורטה ועורקי הריאות בגודל תקין. הסתיידות בעורקים הקורונריים. בריאות ללא עדות למחלה פרנכימתית. ללא עדות לקשריות. ללא עדות לתסנינים. ברונכים מרכזיים פתוחים. ללא עדות לתפליט פלוירלי. ללא עדות לתפליט פריקרדיאלי. במעבר חזה בטן: ללא ממצא חריג. מבנה גרמי: שינויים ניווניים בעמוד שדרה, ללא עדות להרס גרמי. לסיכום: ללא עדות לממצא ריאתי ראוי לציון".
    תודה.

  • הגב ל: CT חזה - מה מצבי ומה לבדוק הלאה?

    • העלאת קובץ פרטי העלאת קובץ ציבורי
    • בהעלאת ומסירת הקובץ אני מוותר על כל רכיב סודיות רפואית ביחס למסמכים המצורפים ולשימוש שלהם על ידי האתר, המומחה וכל מי מטעמם
    • CAPTCHA Image
      [החלף תמונה]
    • 
  • CT חזה - מה מצבי ומה לבדוק הלאה?
    ד"ר דן לוי פבר
    08:12 24/12/21 24/12
    08:12
  • שלום,
    לפי הנתונים שהצגת התיסמונת היא של כאב מזה כחודשים ומעט שיעול.
    יש פרטים נוספים שחשובים בכדי לדעת איך להמשיך בברור שאינם מפורטים בטקסט.
    מבחינת ברור נעשה בכיקר ברור לבעיה מיבנית US, צילום ו CT ללא עדות לבעיה.
    באופן כללי אכן עדיין יכול להיות שמדובר בכאב ממקור שרירי או שילדי וכל הבדיקות שנעשו עד כה תקינות.
    יש פה מקום להערכה של הרופא המטפל בכדי לדעת לאיזה כיוון להתקדם.
    האים הכאב ממקור של דלקת כרונית שמתפתחת ואז ישנן בדיקות דם ומיפוי עצם שיכולות לכוון.
    האים הכאב ממקור לבבי ואז הערכה קרדיאלית.
    האים ישנה בעיה ריאתית עקב השיעול ודרושה הערכת רופא ריאות.
    האים הכאב קשור להקרנה ממערכת אחרת
    ועוד מגוון.....

    בברכה,
    ד"ר דן לוי פבר, מומחה כירורגיה כללית של בית חזה, ורופא בכיר במחלקה לניתוחי לב וחזה במרכז הרפואי כרמל, ובוגר הפקולטה לרפואה של הטכניון.
    טלפון: 048250646 (סיון)
    מייל: [email protected]
  • הגב ל: CT חזה - מה מצבי ומה לבדוק הלאה?

    • העלאת קובץ פרטי העלאת קובץ ציבורי
    • בהעלאת ומסירת הקובץ אני מוותר על כל רכיב סודיות רפואית ביחס למסמכים המצורפים ולשימוש שלהם על ידי האתר, המומחה וכל מי מטעמם
    • CAPTCHA Image
      [החלף תמונה]
    • 
קבוצת הפייסבוק מצאו אותנו בפייסבוק:
singכל האמור באתר הינו הסברים כלליים שאינם מחליפים יעוץ מקצועי ורפואי. אנא גשו להתייעץ עם מומחה בכל עניין ספציפי.sign
© כל הזכויות שמורות לאתר שאל את הרופא 2014 - 2024