כבר שנים שבית החולים כרמל מוביל במדדים רבים, ואחד האחרונים שבהם הוא שביעות הרצון שנבדקה אצל מאות מטופלים בכל בתיה"ח של שירותי "הכללית" בישראל. הסקר הראה שכל המחלקות הפנימיות במרכז הרפואי מצויות ומובילות את העשירייה הפותחת בתחום שביעות רצונם של המטופלים. הלכה למעשה, מבין שלושים וחמש מחלקות פנימיות שנבחנו בסקר, ארבע המחלקות של "כרמל" מוקמו במקומות מובילים בעשירייה הפותחת וזכו לציונים גבוהים במיוחד.
הסקר כלל שאלות אודות המידע והיחס שניתנו למטופלים מצד הצוות, וגם על יעילותם של התהליכים לקידום טיפולים. הממצאים הראו, בין היתר, שתשעים וחמישה אחוזים מבין המשיבים דיווחו על שביעות רצון גבוהה באשר ליחס שקיבלו מהצוותים הרפואיים והסיעודיים במחלקות הפנימיות של המרכז הרפואי. בנוסף, תשעים ושניים אחוזים חשו שהצוות פועל על מנת לשמר את בטיחות הטיפול בהם. כמו כן, יותר מתשעים אחוז מהנשאלים דיווחו שניתן להם הסבר ברור כשהשתחררו מבית החולים, וכך הבינו איך ממשיכים את הטיפול מול רופא המשפחה ובביתם. ולא פחות חשוב, תשעים אחוז מהנשאלים דיווחו על שביעות רצון גבוהה מרמת הזמינות וההיענות של הצוותים עבורם.
ראוי לציין כי לרשות מערך המחלקות הפנימיות בביה"ח עומד מערך נרחב של יחידות מקצועיות ומכונים, ביניהם ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, שירותי דיאטה, מעבדות משוכללות, בדיקות MRI, בדיקות CT, מגוון בדיקות אולטרסאונד, מכון ריאות, מכון גסטרו ומכון הכבד.
מנהלי המחלקות הפנימיות במרכז הרפואי כרמל הם ד"ר סמיר קאסם (פנימית א'), ד"ר שי כהן (פנימית ב'), וד"ר אירינה ברגמן (פנימית ג'). יש לציין כי החטיבה הפנימית היא מהמרכזיות והגדולות בבית החולים החיפאי, ובה יותר ממאה ועשר מיטות אשפוז, עשרות רופאים מומחים, וכמובן אנשי סיעוד מסורים ואיכותיים.
לפי ד"ר אירינה ברגמן, מנהלת מחלקה פנימית ג', הייחודיות של מחלקתה טמונה במתן טיפול מקצועי בהתאמה אישית למטופלים תוך דאגה לצרכיהם אחרים, וכן יחס חם וצוות רב מקצועי המעורה בטיפול. המחלקה מצטיינת גם מבחינת ארגון וניהול העבודה, ודואגת למטופליה אף לאחר שהשתחררו. ד"ר ברגמן מוסיפה כי מבחינתה, מחלקה מצטיינת היא זו הדואגת גם לצרכים האישיים והאקדמיים של המתמחים, ופועלת להידוק הקשרים שבין האחיות לרופאים. לדעתה זהו נושא בעל חשיבות עליונה לקביעת סטנדרט גבוה של טיפול מקצועי, וליצירתה של אווירה בה העבודה היא תענוג. ד"ר ברגמן מוסיפה כי לגישתה, ניהול של מחלקה פנימית משמעו להוות דוגמא למקצוענות, כולל מבחינת יחסי האנוש ומבחינת הבנת סבלו של האחר, גילוי אמפתיה כלפיו ולא רק הסתכלות על מחלת המטופל בלי לראות את האדם שמאחוריה.
מנהל מחלקה פנימית ב' בכרמל, ד"ר סמיר קאסם, אומר שמצפן המחלקה שלו הוא טובת ורווחת המטופלים, הנמצאים במרכז העשייה. ההתנהלות כולה ממוקדת לדבריו בשמירה על בריאותם של המטופלים, ובשיפור איכות החיים שלהם הכולל גם מענה לסביבה התומכת ולמשפחותיהם.
מנהל פנימית ב', ד"ר שי כהן, אומר שבמחלקתו דוגלים בתקשורת מיטיבה בין אנשי הצוות, ובינם לבין המטופלים והמשפחות. למעשה, במחלקה עובדים בגישת "דלת פתוחה" שמשמעה זמינות תמידית לשיחה והקפדה על שקיפות. לדבריו, אל תהליך ההחלמה מתייחסים במחלקה כאל שיתוף פעולה, שבמרכזו כמובן נמצאים המטופל ומצבו הרפואי, הסוציאלי והפסיכולוגי, כאשר מסביב תומכת המערכת שעליה נמנים משפחתו והצוותים הרפואיים והפרא-רפואיים. ד"ר כהן מוסיף כי במחלקה מקפידים על רמות גבוהות ביותר של רמת רפואה וסיעוד, ושהעבודה מתבססת על הן על הצוות הסיעודי והן על מתמחים מצטיינים שעבורם רפואה פנימית היא ייעוד.
בבית החולים כרמל נעשו מהלכים רבים לקידום שביעות רצונם של המטופלים, ובראשם עמדה יחידת השירות הפועלת תחת הנהלתה של קרן מרום. לדבריה, מדובר בהישג מרשים שמגיע כתוצאה מעבודת הקודש היומיות, אותה עושים הצוותים בתחושת שליחות למען מטופליהם. היא מוסיפה שבימים אלו, כאשר לא נפסקים מקרי האלימות נגד צוותים רפואיים, טוב לראות שמטופלי הכרמל מוקירים ומעריכים את הטיפול שניתן להם. יחידת השירות משקפת לצוותים כיצד הדברים נראים מזווית ההסתכלות של המטופלים ומשפחותיהם, ובהחלט קיימת מחויבות וקיים רצון לשיפור והשתפרות.
הכוח המניע את הצוות הסיעודי במחלקות הפנימיות הם המנהלים אינה לוין, אורלי גטניו-הפלינג, שבאט שבאט וזיאד אבו סאלח. אלו האנשים שמביאים את המטופל למרכז תשומת הלב והעשייה, ומהווים חלק מרכזי ומוביל בהצטיינותן של המחלקות.
מיתי אשכנזי, המשמשת כמפקחת הסיעוד בפנימיות בית החולים, אומרת כי האחיות והאחים של הפנימיות הינם מחויבים ומקצועיים, ולא מעטים מהם מתמידים במחלקותיהם כבר שנים רבות. לדבריה, את עבודת הצוותים מאפיינים מיצוב האח/אחות כמרכז/ת הטיפול, חתירה למצוינות והעמדה של המטופל ובני המשפחה שלו במרכז. כל זאת, תוך שילוב נשמה גדולה, עבודה עם לב רחב, אהבת האדם וחמלה. היא מוסיפה כי האתגרים המקצועיים שבפניהם עומד הצוות הסיעודי בפנימיות הינם רבים, ומערבים מגוון ענפים רפואיים. לכן יש צורך בידע עדכני שנרכש באופן רציף והצוות עומד במשימה זו בכבוד. לסיום, גב' אשכנזי מציינת שהבחירה בפנימיות של המרכז הרפואי כרמל היא כתעודת כבוד אישית עבור כל אישה ואיש הנוטלים חלק בעשייה, והיא גאה בצוות הסיעודי על ההישג.
ד"ר אבי גולדברג, מנהל בית החולים כרמל, אומר שמאחורי המדדים והמספרים מצויה עשייה מלאה בחמלה ואנושיות, שהמטופלים בוודאי חשים בה. לדבריו, מיקומן של המחלקות הפנימיות בעשירייה הפותחת מהווה הישג יוצא מן הכלל, והוא מודה לכולם על עבודתם המסורה.