הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה השבוע דו"ח שביעות רצון מתחום הרפואה בישראל. 18% מהישראלים שהתאשפזו בשנת 2015 לא היו מרוצים מהיחס שקיבלו באשפוז, לעומת 82% שהיו שבעי רצון מהטיפול הרפואי. בנוגע לרפואה המקצועית: 48% המתינו פרק זמן של עד שבועיים מקביעת התור לרופא המקצועי עד לביקור עצמו, 24% המתינו בין שבועיים לחודש, 19% המתינו לתור בין חודש ל 3 חודשים ו5% המתינו מעל לשלושה חודשים.
40 אחוזים מכלל הציבור – 2.1 מיליון אנשים, לא מודעים לזכויותיהם הרפואית מספיק, וזה מתחלק כך: 39% מהיהודים, 46% מהערבים, 41% מילידי ישראל, 39% מילידי אפריקה, 42% מילידי אסיה, 36% מילידי אירופה ואמריקה. 6% מבני 20 ומעלה, מתקשים לקבל טיפול ושירות רפואי כמו ביקור בבתי חולים, ביקור אצל רופא, ובכלל בדיקות רפואיים בשל בעיות שפה. 10% מהגברים הערבים ו26% מהנשים הערביות גם מתקשים לקבל שירות רפואי בשל בעיות שפה.
לשאלה "האם לדעתך, במקרה של מחלה קשה תוכל לקבל את הטיפול הטוב והמועיל ביותר, כולל תרופות ובדיקות אבחון במערכת הבריאות בישראל?", 53% השיבו בחיוב, לעומת 36% שהשיבו בשלילה.
19% מכלל האוכלוסייה – כמיליון אנשים מבני 20 ומעלה, שמתוכם 21% מהיהודים ו11% ערבים השתמשו בשנה האחרונה בשירותי הרפואה הפרטית בישראל. בערים הגדולות הנתונים הם כאלה: 31% מתושבי פ"ת, 25% מתושבי תל אביב יפו, 21% מתושבי באר שבע, 17% מתושבי ראשל"צ, בחיפה 21% ו14 אחוזים מתושבי ירושלים השתמשו בשנה האחרונה בשירות בריאות פרטיים.