X

מדורים:

  •      
    חיפוש מהיר:
  • אזור: 
יש שאלה? שאל שאלה
שאל בפורום שאל בפורום לכל הפורומים
אנא שימו לב כי כל תשובה שתקבלו אינה מהווה יעוץ ספציפי, אין להסתמך עליה והיא אינה מחליפה יעוץ מקצועי-רפואי. עליכם להסתמך אך ורק על ייעוץ רפואי ספציפי.

העלאת קובץ פרטי העלאת קובץ ציבורי
תוכן:




פורום ניתוחי ריאות וחזה
אודות הפורום
אודות פורום ניתוחי ריאות וחזה

פורום ניתוחי ריאות וחזה שע"י מערך ניתוחי לב וחזה במרכז הרפואי כרמל מנוהל על ידי ד"ר ארז שרוני, מנתח לב וחזה מומחה. כמו כן שותפים לניהול הפורום ד"ר רונן גלילי, מנהל היחידה לניתוחי חזה בבית חולים כרמל שבחיפה, מומחה בניתוחי ריאות, חזה ולב וד"ר דן לוי פאבר, מומחה כירורגיה כללית של בית חזה, ורו...

פורום ניתוחי ריאות וחזה שע"י מערך ניתוחי לב וחזה במרכז הרפואי כרמל מנוהל על ידי ד"ר ארז שרוני, מנתח לב וחזה מומחה. כמו כן שותפים לניהול הפורום ד"ר רונן גלילי, מנהל היחידה לניתוחי חזה בבית חולים כרמל שבחיפה, מומחה בניתוחי ריאות, חזה ולב וד"ר דן לוי פאבר, מומחה כירורגיה כללית של בית חזה, ורופא בכיר במחלקה לניתוחי לב וחזה במרכז הרפואי כרמל. מטרתו של הפורום הינה לאפשר לכם להעלות שאלות הנוגעות לסרטן ריאות, ניתוחי בית חזה, ניתוחי ריאות, טיפול ניתוחי בסרטן ריאות, פנאומוטורקס - תמט ריאות - חזה אויר, הזעת יתר בכפות הידיים, נוזל פלאורלי, תפליט פלאורלי, ניקור ריאתי, נוזל סביב הריאות, MICRO ETS, Hyperhidrosis, קשרית ריאתית, קישריות בריאה, כריתת ריאה, כריתת אונה, ניתוחי ריאה ודופן החזה עקב מחלות ממאירות, ניתוחי ושט, תיקוני מומים מולדים לדופן החזה ועוד. הינכם מוזמנים ללמוד מניסיונם של גולשים אחרים בפורום, ולהיעזר בצוות על מנת לקבל תשובות לשאלותיכם במהירות האפשרית.

מנהלי פורום ניתוחי ריאות וחזה

חזרה לפורום לדף כל הפורומים
  • כותרת ההודעהכותרת מאת תאריךושעה
  • מועקה וכאבים בחזה
    שליו
    04:00 04/03/17 04/03
    04:00
  • אני בת 23 ובעברי גסטרוסקופיה לפני שנתיים עקב ירידה במשקל (15 ק''ג לא רצוני) ואנמיה (יצאה תקינה).
    לפני חודש וללא כל סיבה, כשצפיתי בטלוויזיה, התחלתי להרגיש כאב מעט דוקר ולוחץ בחזה ימין. בהתחלה לא שמתי לב לזה אך אחרי שעה-שעתיים זה הלך התגבר עם תחושת מועקה בכל החזה הימני מהסרעפת ומעלה עד הלוע עם תחושת קוצר נשימה קל, דופק מעט מוגבר (90) וסחרחורת קלה עם מעט צרבת בסוף. התקשרתי לייעוץ רופא בכללית ב2700 (כי זה היה כלכך יוצא דופן ופתאומי) והרופאה אמרה שנשמע לה כמו גסטריטיס.
    ניתקתי אך תחושת המועקה המשיכה והתגברה עד שהלכתי לישון ובבוקר נעלמה. עוד השבוע הייתה צואה רכה שלא כרגיל וצרבות מסתוריות לעתים בחודש-חודשיים אחרונים.
    יש לציין שלקחתי אז כדורי פרדניזון 20 מ''ג שנתן רופא ריאות בשל אסתמה לא מאוזנת לשבוע ויכלתי אולי לייחס זאת לכדור.

    חודש עבר מאז הרגשתי את המועקה ההיא בחזה והיום זה קרה שוב, ללא סטרס או מאמץ, בזמן שיצאנו מהאוטו. התחלתי להרגיש בפתאומיות כאב דוקר במרכז החזה טיפה לכיוון ימין ומועקה חזקה מלווה בצרבת (שלא הייתה קודם) וללא הסחרחורת והדופק המואץ עם קוצר הנשימה כמו בפעם שעברה, אך כאב הרבה יותר, כמו דקירות סכין.
    זה הלך והחמיר עד שגרם לי ממש לעסות את האיזור ולצעוק "איי" בקול בכל פעם שחשתי דקירה. אחרי כ10 דקות רצופות זה נעלם בהדרגה תוך רבע שעה (בפעם שעברה נמשך כמה שעות ללא הפסקה).כמובן שאני כבר מזמן לא על פרדניזון ואין שום בעיה נראית לעין שגורמת לזה (לא נבדקתי אצל הרופאה שלי בעניין). כמו מה זה נשמע? לבבי, ריאתי (אולי יתר לחץ דם ריאתי, היה פעם חשד בשל כמה תופעות ומבחן מאמץ ירוד יחד עם עורק ריאתי מורחב 28 מ''מ אך הוחלט לא לעשות צנתור בסוף והניחו שאין לי יל''ד)? כלכך מוזר. רק בת 23

    תודה

  • הגב ל: מועקה וכאבים בחזה

    • העלאת קובץ פרטי העלאת קובץ ציבורי
    • בהעלאת ומסירת הקובץ אני מוותר על כל רכיב סודיות רפואית ביחס למסמכים המצורפים ולשימוש שלהם על ידי האתר, המומחה וכל מי מטעמם
    • CAPTCHA Image
      [החלף תמונה]
    • 
  • מועקה וכאבים בחזה
    ד"ר דן לוי פבר
    08:06 03/04/17 03/04
    08:06
  • המצב המתואר דורש יעוץ וברור אצל הרופא המטפל בצורה פרטנית

    בברכה,
    ד"ר דן לוי פבר, מומחה כירורגיה כללית של בית חזה, ורופא בכיר במחלקה לניתוחי לב וחזה במרכז הרפואי כרמל, ובוגר הפקולטה לרפואה של הטכניון.
    טלפון: 048250646 (סיון)
    מייל: [email protected]
  • הגב ל: מועקה וכאבים בחזה

    • העלאת קובץ פרטי העלאת קובץ ציבורי
    • בהעלאת ומסירת הקובץ אני מוותר על כל רכיב סודיות רפואית ביחס למסמכים המצורפים ולשימוש שלהם על ידי האתר, המומחה וכל מי מטעמם
    • CAPTCHA Image
      [החלף תמונה]
    • 
  • המשך והשלמת פרטים ברשותך
    שליו
    23:48 06/04/17 06/04
    23:48
  • הייתי אצל רופא המשפחה שלי וסיפרתי לו הכל, הוא האזין לריאות וללב-תקין. נתן אק"ג וCPK, אלקטרוליטים וכו' ואמר שלא נשמע לו קשור לגסטרו אבל גם לא ממש לבבי, בטח בגילי ואקו תקינים בעבר (אחרון אקו מאמץ לפני שנתיים עם החשד שעלה ליל"ד ריאתי ולפני עוד ב2014 אקו שנתנו לי בשל קשיי נשימה, כנראה מהאסתמה) לכן הוא לא נתן אקו.ולא ביקש קרדיולוג.
    זה הסיכום של הרופא שפענח את מבחן המאמץ שלי לפני שנתיים (בשל קשיי נשימה שוב בכל יום ולא היה ברור אם מהאסתמה) ואז עלה החשד ליל''ד ריאתי:

    "בת 21 לא מעשנת.
    אובחנה כסובלת מאסטמה מגיל 12. סימביקורט 160 2X2.
    מתלוננת על קשיי נשימה מדי יום.
    התקף בזמן מקלחת (עם התכופפות או חפיפה עם ידיים למעלה) או בשכיבה במיטה, גם במאמץ, אין סחרחורת במאמץ או כאבי חזה.
    בצעה מבחן מאמץ לב ריאה-VO2 ירוד 51% 16.6ML\KG\MIN
    ניצול מלא של רזרבה נשימתית ועלייה מתונה ב DEADSPACE
    כמו כן עברה אקו לב באוקטובר 14 שעצם תקין LV\RV ללא TR כך שלא הוערך לחץ דם ריאתי.
    CT ריאות (כל גופי של ההמטולוג ב2014)-פרנכימה שמורה, PA קצת מורחב 28 מ''מ יחסי לאאורטה שהוא בקוטר 22 מ''מ.
    תפקודי ריאות fvc93% fev 1-76% fev1\fvc 0.72, tlc 111%, dlco 109%
    בבדיקת גופנית-השמנה, ריאות נקיות, RV HEAVE, אוושה ססטולית, P2 לא מוגבר.

    המלצות-בינתיים אין עדות חזקה מאוד ליתר לחץ דם ריאתי.
    בעד יש הרחבה של PA ב CT ריאות וממצאים במאמץ לב-ריאה.
    נגד האקו לב מאוקטובר תקין.

    תעשה אקו מאמץ בקרוב ותבוא לפגישה אחריו להחליט אם יש צורך בצנתור המודינמי או לא".

    האקו יצא תקין גם במאמץ ולכן הרופא, ראש היחידה ליל''ד ריאתי בבלינסון פוקס החליט שאין בעיה והחליט לא לצנתר. הוא המליץ במקביל להפגש גם עם קרדיו' רק כדי לוודא שאין בעיה לבבית והייתי אצל שניים גם כן בבלינסון. שניהם לא התלהבו ממבחן המאמץ ו"הזהירו" אותי לא להתקרב אליהם בחיים יותר :)

    מאז תלונותיי עם קשיי הנשימה וההתקפים היומיומיים נמשכו, אבל כאלה כאבים בחזה בחיים לא היו לי. ההתקף האחרון היה כלכך כואב עד שממש כבר רציתי להתפנות למיון כי זה כלכך כאב וכלכך הבהיל אותי אבל במזל אחרי 10 דקות הכאב שכך.
    בימים האחרונים עדיין כאבי דקירה ןמועקה קלים בחזה גם באמצע וגם משמאל אבל בקטנה (גם כרגע יש לי בצד שמאל כבר כ20 דקות).

    אבל מה הסיכוי שיש בעיה קרדיאלית אחרי שני אקו תוך שנתיים, כמה אק''ג וCT חזה מ2014 וידוע שאין מפרצת או כל דבר אחר חוץ מעורק ריאתי מורחב כנראה? כמו מה זה נשמע לדעתך? בינתיים רופא המשפחה נתן רק אק''ג וCPK.

  • הגב ל: המשך והשלמת פרטים ברשותך

    • העלאת קובץ פרטי העלאת קובץ ציבורי
    • בהעלאת ומסירת הקובץ אני מוותר על כל רכיב סודיות רפואית ביחס למסמכים המצורפים ולשימוש שלהם על ידי האתר, המומחה וכל מי מטעמם
    • CAPTCHA Image
      [החלף תמונה]
    • 
קבוצת הפייסבוק מצאו אותנו בפייסבוק:
singכל האמור באתר הינו הסברים כלליים שאינם מחליפים יעוץ מקצועי ורפואי. אנא גשו להתייעץ עם מומחה בכל עניין ספציפי.sign
© כל הזכויות שמורות לאתר שאל את הרופא 2014 - 2024