X

מדורים:

  •      
    חיפוש מהיר:
  • אזור: 
יש שאלה? שאל שאלה
שאל בפורום שאל בפורום לכל הפורומים
אנא שימו לב כי כל תשובה שתקבלו אינה מהווה יעוץ ספציפי, אין להסתמך עליה והיא אינה מחליפה יעוץ מקצועי-רפואי. עליכם להסתמך אך ורק על ייעוץ רפואי ספציפי.

העלאת קובץ פרטי העלאת קובץ ציבורי
תוכן:




פורום גינקולוגיה כללית ואונקולוגית
אודות הפורום
אודות פורום גינקולוגיה כללית ואונקולוגית

פורום גינקולוגיה כללית ואונקולוגית מנוהל על ידי פרופסור עופר לביא, גינקולוג, מנהל מחלקת נשים ויולדות ומנהל היחידה לגינקולוגיה כירורגית ואונקולוגית במרכז הרפואי כרמל שבחיפה. כמו כן שותף לניהול הפורום ד"ר אניס כלדאוי, רופא גינקולוג בכיר במחלקת נשים ויולדות, ביחידה לכירורגיה גינקולוגית זעיר-פ...

פורום גינקולוגיה כללית ואונקולוגית מנוהל על ידי פרופסור עופר לביא, גינקולוג, מנהל מחלקת נשים ויולדות ומנהל היחידה לגינקולוגיה כירורגית ואונקולוגית במרכז הרפואי כרמל שבחיפה. כמו כן שותף לניהול הפורום ד"ר אניס כלדאוי, רופא גינקולוג בכיר במחלקת נשים ויולדות, ביחידה לכירורגיה גינקולוגית זעיר-פולשנית ובמרכז הרב-תחומי לטיפול באנדומטריוזיס במרכז הרפואי כרמל. מטרתו של הפורום הינה לאפשר לכן להעלות שאלות הנוגעות למצבים ממאירים בצוואר הרחם, מצבים טרום-ממאירים ברירית הרחם, מצבים ממאירים של הרחם, מצבים ממאירים של השחלה והפריטונאום, כירורגיה אנדוסקופית, פריון ומצבים ממאירים, וכירורגיה כללית. כמו כן ניתן לשאול בנושאי טיפולי פוריות, הפריה חוץ-גופית, הקפאת ביציות, הקפאת רקמת שחלה, טיפולי פוריות בחולות סרטן, ומעקב היריון. הנכן מוזמנות ללמוד מניסיונן של גולשות אחרות בפורום, ולהיעזר בצוות על מנת לקבל תשובות לשאלותיכן במהירות האפשרית.

מנהלי פורום גינקולוגיה כללית ואונקולוגית

חזרה לפורום לדף כל הפורומים
  • כותרת ההודעהכותרת מאת תאריךושעה
  • עזרה בהכוונה ובהסברים
    אריק
    21:17 12/06/19 12/06
    21:17
  • שלום
    אמא שלי בת 62
    לפני כארבעה-חמישה חודשים היה לה דימום וגינלי קל ובעקבות זאת היא פנתה לגניקולוג שהפנה אותה לבדיקות מסוימת, בין היתר המרקרים הסרטניים CA125 וCA15-3

    CA125 יצא 648 וCA15-3 יצא 175
    בעקבות התוצאות הגבוהות היא הופנתה על ידי הגניקולוג למיון נשים ושם עשו לה אולטראסאונד שד וממוגרפיה שיצאו תקינים וגם CT בטן ואגן עם חומר ניגוד בוריד, ושתיית חומר ניגוד.
    התוצאות של הCT הראו שהשחלה הימנית נצפתה מוגדלת ומורכבת ממספר תהליכים ציסטים, בגודל 20X30 מ''מ, והשחלה השמאלית נמדדה בגודל 17X20
    פריטונאום/רטרופריטונאום/בלוטות לימפה: הודגם עיבוי נודולרי של אומנטום ועיבוי של הצפק. התמונה מתאימה לפיזור משני באומנטום וצפק.
    תהליך היפודנסי עם רושם של תהליך מנותק צמוד לסגמנט 6 של הכבד,נראה בצפיפות גבוהה יותר מהנוזל הפריטונאלי אשר הודגם בכמות קטנה בבטן ובאגן, חשוד לאינפלנט צפקי.
    נוזל פריטונאלי בכמות מועטה בהיקף הכבד ובאגן.
    מה שכתבתי פה זה עיקר הדברים שהתפרשו כלא תקינים בפיענוח הCT.
    לאחר קבלת תוצאות הCT פנינו לרופא כירורג כי לא היה תור זמין באותו רגע לגניקולוג.

    הכירורג הפנה באופן דחוף למיון נשים וכתב הפניה "לצורך אשפוז, המשך בירור וטיפול, שיקול לפרוסקופיה דחופה + ביופסיה של הנגע הצפקי לקבלת TISSUE DIAGNOSIS.

    1. לא ברור לנו אם קיים סרטן ואם כן איפה? האם בשחלה המוגדלת יותר? האם ברחם?
    2. האם הביטוי פיזור משני בהכרח אומר שמדובר בגרורות שהגיעו לצפק ולאומנטום?
    3. מה כדאי לעשות במצב כזה של חוסר וודאות? אנחנו רוצים לדעת מה בדיוק יש ואיזה אפשרויות קיימות לטיפול.
    קראתי בנוסף שיש סוג מסוים של סרטן השחלות שנקרא סרטן ראשוני של הצפק (Primary Pritoneal Cancer), יכול להיות שמדובר בסוג הזה, שהוא נדיר יחסית?
    4. הבנתי שקיים מיפוי/ריצוף גנטי שבעזרתו ניתן להתאים בצורה הטובה ביותר את הטיפול לחולי סרטן יחד עם בדיקת CTC שאיתה עושים ניסוי עם תאי הסרטן במעבדה ובודקים לאיזה טיפול התאים הסרטניים מגיבים הכי טוב מבלי לעשות על הגוף ניסויים, מה ידוע לכם בנושא?
    בנוסף, כחלק מהריצוף הגנטי בודקים את הנשאות לגנים BRCA 1 וBRAC 2 וHER2 והבנתי שאם הגנים קיימים המחלה פחות קשה והטיפול הוא אחר?
    ומה לגביי טיפולים ביולוגיים? הבנתי שאם משלבים גם טיפול ביולוגי וגם טיפול כימותרפי וגם ניתוח להסרת השחלות הרחם החצוצרות ושכבת הצפק והאומנטום שבהם יש גרורות אז מגיעים להישגים של ריפוי טובים יותר, זה נכון?
    ומה לגביי קנאביס? גם עליו קראתי שיש מחקרים חד משמעיים שמוכיחים שהוא מקטין ומרפא תאים סרטניים בכל מיני סוגי סרטן. כדאי לשלב יחד עם הטיפולים את הקנאביס?
    אנחנו נורא מבולבלים ויש לנו הרבה מאוד שאלות עם מעט מאוד תשובות
    נודה על כל אינפורמציה ותשובות לשאלות ששאלנו.
    תודה רבה.

  • הגב ל: עזרה בהכוונה ובהסברים

    • העלאת קובץ פרטי העלאת קובץ ציבורי
    • בהעלאת ומסירת הקובץ אני מוותר על כל רכיב סודיות רפואית ביחס למסמכים המצורפים ולשימוש שלהם על ידי האתר, המומחה וכל מי מטעמם
    • CAPTCHA Image
      [החלף תמונה]
    • 
  • עזרה בהכוונה ובהסברים
    ד"ר אניס כלדאוי
    18:26 15/06/19 15/06
    18:26
  • כל השאלות ששאלת הן לגיטימיות ולעניין אך כמובן לא ניתן לתת כאן את כל התשובות מבלי להכיר את המקרה עד לפרטיו הקטנים.
    בהנחה שההדמייה של השד תקינה ככל הנראה מדובר בסרטן שחלות מפושט עם מעורבות של האיברים שציינת או סרטן רחם אגרסיבי (type 2). הדרך להתקדם באבחנה היא לקחת ביופסיה מנגע סרטני ולקבל תשובה בפתולוגיה. הטיפול בסרטן שחלות כולל ניתוח וטיפול משלים, לא תמיד בסדר הזה.
    ממליץ לך לפנות לייעוץ גניקואונקולוגי מסודר בכדי לקבל הסבר מקיף נוסף בנוגע לאפשרויות.
    רק בריאות!


    נשלח ע"י אפליקציית שאל את הרופא לאייפון.
    בברכה,
    ד"ר אניס כלדאוי, מומחה בתחום כירורגיה גניקולוגית זעיר פולשנית, מנתח בכיר במחלקת נשים ויולדות במרכז הרפואי כרמל ורופא בכיר ביחידה לכירורגיה גניקולוגית זעיר פולשנית ובמרכז הרב תחומי לטיפול באנדומטריוזיס בכרמל.

    פייסבוק: ד"ר אניס כלדאוי
  • הגב ל: עזרה בהכוונה ובהסברים

    • העלאת קובץ פרטי העלאת קובץ ציבורי
    • בהעלאת ומסירת הקובץ אני מוותר על כל רכיב סודיות רפואית ביחס למסמכים המצורפים ולשימוש שלהם על ידי האתר, המומחה וכל מי מטעמם
    • CAPTCHA Image
      [החלף תמונה]
    • 
קבוצת הפייסבוק מצאו אותנו בפייסבוק:
singכל האמור באתר הינו הסברים כלליים שאינם מחליפים יעוץ מקצועי ורפואי. אנא גשו להתייעץ עם מומחה בכל עניין ספציפי.sign
© כל הזכויות שמורות לאתר שאל את הרופא 2014 - 2024