גם השנה נמצא שהמרכז הרפואי כרמל מצטיין ומוביל מבין בתי החולים של הכללית, כאשר חוויית המטופלים והתחושה שהם מצויים בידיים טובות עומדים במקום הראשון. הממצאים מגיעים מסקר חוויית המטופל שנערך בהשתתפות אלפי אנשים, ומטעמה של הכללית. מדובר ביותר מחמשת אלפים ושבע מאות אנשים ששהו בעת האחרונה במכונים השונים, במחלקות האשפוז, במחלקת יולדות, במרפאות החוץ ובמוסדות נוספים השייכים לכרמל. למעשה, ההובלה של המרכז הרפואי נצפתה בכלל המערכים, וכתשעים אחוז מקרב המרואיינים ציינו שחשו כי הם מצויים בידיים טובות במהלך הטיפול.
מנהלת השירות של הכרמל, קרן מרום, הסבירה כי מטרת הסקר הייתה לאמוד את שביעות רצונם של המטופלים מכל ההיבטים, וכן להצביע על נקודות תוקפה וכוח ברמת בית החולים, כדי לשקפן לצוות וההנהלה למען שיפור מתמיד.
הסקר בחן בין היתר את היחס של עובדי משרדי המרפאות, המשנעים הרפואיים, המזכירות, האחיות ויחס הרופאים. כולם זכו לציון שמעל לתשעים ולשביעות רצון גבוהה, לאור יחס מכבד ואדיב של הצוותים. עוד נבדקה האיכות של ההדרכה והעברת המידע למטופלים, הבהירות של מתן ההסברים במהלך הטיפול, לרבות מקום לשאלות מטרידות. בנוסף, נבדק התיאום והרצף בין אנשי הצוות, וכן מובנות ההסבר למטופלים אודות המשך הטיפול אחרי השחרור מבית החולים. מלבד זאת, נבדקו הזמינות והנגישות של אנשי הצוות לבקשות ופניות מצד מטופלים ובני משפחותיהם, לרבות מתן מענה ורגישות לתחושות וכאבים שאנשים מדווחים עליהם.
הד"וח המסכם של הסקר מציין כי המרכז הרפואי כרמל זוכה לציון הכללי הכי גבוה בהשוואה למרכזים רפואיים אחרים בישראל, ושומר על יציבותו יחסית לשנה שעברה, בעוד מערכי המיון והאשפוז מראים אפילו עלייה בחלק השני של שנת 2017. בנוסף, הסקר מראה שמערך האשפוז (מחלקות פנימיות, מערך קרדיולוגי ומחלקות מנתחות), קיבל הערכות מאוד גבוהות והציג שיפור מבחינת תיאום ורצף, מידע ויחס למטופלים, עם עלייה בשביעות הרצון מהיחס בעת ביקורי מטופלים, ובשיתוף שלהם באפשרויות העומדות בפניהם.
מבחינת חדרי המיון בכרמל, מדדי התחושה הכללית ושביעות הרצון היו הגבוהים ביותר לעומת בתי החולים האחרים של הכללית. הדו"ח המסכם גם מציין שיש שיפור במדדי הזמינות בחלק השני של שנת 2017. מחלקת הילדים של הכרמל מנוהלת על ידי פרופסור גיורא אילן, והיא מהמיונים הבולטים בבית החולים וממוקמת גבוה גם בהשוואה לבתי החולים האחרים. מיון הילדים בכרמל זכה להערכה גבוהה מבחינת רגישות, יחס ואפתיות כלפי הילדים, וכן במתן הסברים מפורטים ומידע, והתייחסות לחששות ושאלות של ילדים ובני משפחותיהם. מנהלת מיון הילדים בכרמל, ד"ר מיוריאל קונופניקי, אמרה שהיא גאה בנתונים ושאין זה מובן מאיליו או פשוט, בעיקר בעיתות לחץ ובתקופות עמוסות. לדבריה, למרות הכל מצליח צוות הרופאים והאחיות המצוין לספק יחס ושירות מקצועיים ביותר.
גם מערך היולדות של המרכז הרפואי כרמל זכה להערכות גבוהות, בעוד חדרי הלידה והמיון מקבלים את הציון המשוקלל הכי גבוה ביחס לבתי החולים האחרים. בין היתר, נמצאה שביעות רצון גבוהה מאוד מרמת הניקין, מידת הזמינות, היחס וההדרכות שמספק הצוות. מנהל מערך נשים ויולדות בבית החולים, פרופסור עופר לביא, אמר כי הנתונים משקפים את המחויבות והמסירות של אנשי המחלקה, אחיות ורופאים כאחד, כלפי כל יולדת ואישה המגיעה לטיפול. לדבריו, הצוות מאמין במתן יחס בוטיקי ואישי לכל מטופלת, ובהגשת כל מערך הטיפולים והבדיקות מאנשי המקצוע המובילים בתחומם.
מנהלת השירות בבית החולים, קרן מרום, הוסיפה כי הסקר בדק כמעט כל נקודת מגע של בית החולים והצוות המטפל עם המטופלים, והוא משקף חוות דעת שמגיעה מכששת אלפים איש. לדבריה, התוצאות משקפות את המלאכה היומיומית שאיננה פשוטה, של עובדים מסורים ואכפתיים באמת כלפי החולים ומשפחותיהם. היא סיכמה ואמרה שבמרכז הרפואי ימשיכו לשפר ולהשתפר עבור המטופלים ועבור מיטוב הרפואה הציבורית.
ד"ר אבי גולדברג, מנהל המרכז הרפואי, אמר שתוצאות הסקר מצטרפות אל מכתבי תודה רבים שהצוותים מקבלים ממטופליהם, ומוכיח שוב ושוב שמספקים את הטיפול הכי טוב ומכל הלב. לדבריו, הצוות מבין ויודע שיחס אנושי ואמפתי עם כבוד למטופל ומשפחתו מהווה חלק חשוב ביותר בטיפול איכותי, וזהו מרכיב אינטגראלי מתפיסת העולם בכרמל. הוא סיכם ואמר שבבית החולים ימשיכו לעשות הכל על מנת להעניק למטופלים יחס אנושי וטיפול מקצועי, כדי שתמיד יחושו כי הם מצויים בידיים טובות.